برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

یک برنامه حرفه ای برای خانه تکانی فوری و اصولی

نظافت منزل در تهران
امتیاز دهید post

اگر بخواهیم درباره نظافت منزل بیشتر صبحت کنیم باید بگیم که از نظر حجم کاری، زمان و میزان طاقت فرسایی بسیار قابل توجه می باشد. نظافت منزل و یا به اصطلاح خانه تکانی باید به صورت تیمی و با کمک اعضای خانواده انجام گیرد. درکنار داشتن یک تیم ( اعضای خانواده ) برای نظافت باید یک برنامه اصولی و دقیق در دست داشته باشیم. با داشتن برنامه مطمئن خواهید شد که نظافت طبق روالی دقیق و منظم پیش خواهد رفت و نتیجه کار نیز مطلوب و رضایت بخش خواهد بود.

تعیین هدف

اولین قدم در برنامه ریزی برای نظافت، تعیین هدف می باشد. این جمله به هیچ وجه کتابی نیست و در عمل تاثیر به سزایی دارد با تعیین هدف می توانیم آغاز و پایان نظافت را برنامه ریزی کنیم. اینکه از کجا شروع کنیم و چطور شروع کنیم سوالی است که در مرحله تعیین هدف باید به این پرسش پاسخ داده شود. با تعیین هدف سردرگمی در نحوه نظافت از بین خواهد رفت. در این مرحله باید تعیین کنیم که نظافت از کجا شروع می شود و در کجا به پایان می رسد. نکته دیگر در این مرحله زمان بندی می باشد که برای نظافت هر قسمت از منزل باید زمانی را اختصاص دهیم. به عبارت ساده تر در برنامه ریزی و تعیین هدف از نظافت مدیریت زمان نقش بسیار مهمی را دارد.

شروع نظافت

با داشتن برنامه حالا دیگر می دانید که باید چکارکنید پس دیگر نگرانی وجود ندارد اما برای اینکه با حال خوب شروع به انجام کار کنید پیشنهاد می کنیم یه نوشیدنی دلچسب نوش جان کنید و اگر گرسنه هستید چیزی بخورید که در حین نظافت و تمیز کاری سطح انرژیتان پایین نیاید.

خب بریم که نظافت منزل را شروع کنیم. بهترین کار این است که ابتدا وسایل دم دستی و چیزهایی که جلوی پایمان هست را جمع کنیم و سرجاشون قرار دهیم. همچنین می توانیم یه سبد یا کیسه کنار دست خود داشته باشیم که در حین قدم زدن در منزل وسایل به درد نخور و آشغال ها را درون این کیسه بریزیم.

نظافت لباس ها را در دستور کار قرار دهید

در این مرحله باید لباس های تمیز رو از لباس های کثیف جدا کنید. لباس های کثیف رو حتما بشویید و پس از خشک شدن آن ها را در جای خود در کمد لباس ها قرار دهید. نکته مهم در شستشوی لباس این می باشد که رنگ های نزدیک به هم را باهم بشویید سعی کنید رنگ های متضاد باهم در یکسری شستشو قرار نگیرند چون ممکن است رنگ یک دیگر را بگیرند.

نظافت راه پله ها

نظافت راه پله ها از این نظر اهمیت زیادی دارند که به هنگام ورود به ساختمان ابتدا با این قسمت ها روبرو می شویم.

بنابراین عدم توجه و رسیدگی به این قسمت ها علاوه بر اینکه باعث کثیفی محیط می شود، چهره ای زشت را برای محیط منزل به وجود می آورند.

نظافت راه پله شامل چه قسمت هایی می شود ؟

  • محوطه و راهرو
  • تمیز کردن کلید و پریز
  • شیشه های پنجره ها
  • نظافت سطل ها و شوتینگ زباله
  • واکس زدن و پولیش کردن کف زمین
  • پولیش کردن درب و دستگیره درب

نظافت آشپزخانه

نخست باید با استفاده از تکه پارچه ای گردگیری دیوار ها و سقف را انجام دهیم. مرحله بعدی نوبت رسیدگی به ظروف می باشد که باید آنها را از کابینت ها خارج کرده و با استفاده از مواد شوینده مناسب بشوییم و دوباره سرجای خودشان قرار دهیم. سینک ظرفشویی، اجاز گاز و فر را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و در آخر حتما زباله های داخل آشپزخانه و پسماند مواد غذایی موجود در یکچال را جابه جا کنید.

چند نکته مهم در نظافت آشپزخانه

  • برای نظافت آشپزخانه از مواد شوینده مناسب و مرغوب استفاده کنید و حین کار کردن با این مواد حتما از دستکش و ماسک استفاده نمایید تا سیستم تنفسی و پوستتان آسیب نبینند.
  • می توانید از ترکیب جوش شیرین و هیدروژن پروکسید برای تمیز کردن سینک هم استفاده کنید بسیار موثر می باشد.
  • حتما در نظافت آشپزخانه محل هایی مثل پشت یخچال، پشت گاز و پشت سینک رو نظافت کنید شاید دسترسی و نظافت این قسمت ها کمی سخت باشد اما از تکثیر میکروب و آلودگی ها جلوگیری به عمل می آید.
  • بهتر است برای نظافت اجاق گازهای شیشه ای از دستمال های میکروفایبر و پاک کننده های کرمی استفاده کنید چون نرم تر هستند و آسیبی به شیشه نمی رسانند .
  • نکته پایانی درخصوص نظافت کف آشپزخانه می باشد که پیشنهاد می شود از تی برای نظافت آن استفاده کنید اگر هم آشپزخانه فرش شده می باشد باید حتما جاروبرقی بکشید.

مرتب کردن سالن پذیرایی

شاید اصلی ترین قسمت منزل نباشد اما قطعا توجه همه ما بیشتر روی زیبایی این قسمت از منزل می باشد. بیشتر طراحی ها و دیزاین ها معمولا برای سالن پذیرایی می باشد. معمولا اگر وسیله ای برای منزل خریداری می شود در سالن پذیرایی قرار می گیرید. شک نکنید اگر سالن پذیرایی نظافت نشود زیبایی های وسایل پذیرایی نیز اصلا به چشم نخواهد آمد. سعی کنید به طور مرتب وسایل این قسمت مثل تلوزیون، تلفن، مبلمان، میزها و فرش ها را نظافت کنید. در نظافت فرش ها باید به این نکته اشاره کنیم که اگر توانستید با شامپو فرش، فرش را تمیز کنید در غیر این صورت آن را حتما بشویید.

نظافت سرویس های بهداشتی و حمام

در برنامه ریزی نظافتی منزل خود حتما نظافت این محل را در آخرین گزینه قرار دهید. روشویی ها منبع آلودگی ها هستند باید با مواد شوینده شستشو شوند حتما کف سرویس های بهداشتی را بشویید و خشک کنید. زباله های موجود را از محل خارج کنید.

مطالب فوق مختصر توضیحات درباره نظافت منزل بود سعی کنید برای نظافت برنامه ریزی کنید و به شکل روتین آن را انجام دهید اگر به هر دلیل نمی توانید به این امور رسیدگی کنید با شرکت خدمات نظافتی آبانوین کو در تماس باشید تا برایتان در کمترین زمان نظافتچی به هرجای تهران که هستید ارسال کنیم. ما در شرکت خدمات نظافتی آبانوین کو علاوه بر نظافتچی های مجرب کارشناسان وظیفه شناس و ماهر در اختیار داریم تا به عنوان مشاور و پشتیبان همراه شما عزیزان باشند.

رزرو و درخواست نظافتچی

برای رزرو نظافتچی شما عزیزان می توانید با شماره های : 77728846-021 / 44297907-021 / 33335770-021 / 021-22839452 در ارتباط باشید.

دستمزد نظافتچی

دستمزدها به طور کلی در ازای 4 ساعت نظافت، 150 هزار تومان و برای 8 ساعت نظافت، 250 هزار تومان می باشد.

 

 

 

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟