برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

۸ وسیله پرکاربرد در خانه که از دستشویی کثیف‌ترند

امتیاز دهید post

ما پس از استفاده از سرویس‌بهداشتی با حساسیت دست‌های‌مان را می‌شوییم؛ اما بسیاری از ما نمی‌دانیم ممکن است برخی وسایل‌مان سرشار از میکروب‌ها و باکتری‌ها باشند. در واقع، اگرچه همه ما تا حد امکان سعی می‌کنیم به تمیز کردن خانه خود اهمیت دهیم، اما گاهی متوجه نیستیم چیزهایی وجود دارند که ممکن است حتی از دستشویی نیز کثیف‌تر باشند و چون ما نمی‌دانیم که آنها چقدر آلوده هستند، آنها را تمیز نمی‌کنیم. در ادامه به معرفی ۸ وسیله پرکاربردی می‌پردازیم که از دستشویی خانه هم کثیف‌ترند. همراه ما باشید.

۱. تلفن‌همراه

حتی اگر تلفن‌همراه‌تان را با خود به دستشویی نبرید، باز هم سرشار از باکتری‌های موجود در دست‌تان و سطوحی است که در مجاورت آنها قرار داشته است.

تمیزکردن تلفن همراه کار ساده‌ای است. برای این کار فقط به الکل، آب‌مقطر و یک پارچهٔ میکروفیبر (با الیاف ریز) بدون‌پرز نیاز دارید. در هنگام تمیزکردن، از نظافت هندزفری و سایر وسایل تلفن‌همراه غافل نشوید.

۲. کنترل و صفحه‌کلید (کی‌بورد) وسایل مختلف

چند بار در روز صفحه‌کلید لپ‌تاپ، کنترل تلویزیون، دستهٔ بازی یا حتی کلید پنکه‌سقفی را لمس می‌کنید؟ اینها نیز مانند تلفن‌همراه‌تان دربردارنده تمامی میکروب‌های دست‌تان هستند.

با داشتن گندزداهای مخصوص لوازم الکترونیکی، دیگر تمیزکردن اینها زحمتی نخواهد داشت. این روند نظافت باید به‌طور روزمره انجام شود. اگر کسی در خانه به ویروس یا عفونتی آلوده باشد، باید دفعات تمیزکردن این لوازم را افزایش بدهید.

۳. دستگیره در

آیا تمام ساکنان خانه پس از استفاده از دستشویی، عطسه‌کردن یا آماده‌سازی غذاها به‌خوبی دست‌شان را می‌شویند؟ احتمالا نه.

فقط دستگیره در دستشویی آلوده نیست بلکه تمام دستگیره‌ها، کلیدهای برق و سایر دکمه‌های وسایل الکترونیکی در خانه سرشار از باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند. فقط دستمال‌کشیدن این وسایل با گندزداها می‌تواند موجب نابودی این آلودگی‌ها بشود. بهتر است برای هر اتاق از یک دستمال جداگانه استفاده کنید و کل دستگیره‌های خانه را با یک دستمال تمیز نکنید.

۴. تخته آشپزخانه

باکتری‌های مواد غذایی یک از اصلی‌ترین عوامل ایجاد بیماری ها در خانه هستند. مواد غذایی خام و نشُسته، نگهداری نامناسب مواد غذایی و باقی‌ماندن آنها در دماهای بالا می‌تواند موجب رشد و تکثیر باکتری‌ها بشود.

تخته آشپزخانه (حتی انواع چوبی آن) یکی از بهترین وسایل آشپزخانه برای تجمع باکتری‌هاست؛ زیرا شیارها و بریدگی‌های سطح این تخته‌ها محیطی مناسب برای باکتری‌های مختلف فراهم می‌آورند. تخته آشپزخانه را پس از هر بار مصرف باید با آب داغ و شوینده‌‌ها بشویید. همچنین باید برای محصولات گوشتی و سبزیجات از تخته‌های جداگانه‌ای استفاده کنید.

۵. اسکاچ یا اسفنج

بوی نامطبوعی که از اسکاچ احساس می‌کنید، به‌خاطر وجود باکتری‌های کُلی‌فرم (سالمونلا و اشریشیا کلی) است که در منافذ آن کمین کرده‌اند. وقتی که اسکاچ را بر روی سطحی می‌کشید، درواقع در حال پخش‌کردن لایه‌ای از باکتری‌ها بر روی آن سطح هستید.

قراردادن اسکاچ برای دقایقی در مایکروویو برای تمیزکردن کامل آن کفایت نمی‌کند؛ بلکه باید آن را در آب جوش و یک گندزدای قوی قرار بدهید تا به‌خوبی تمیز شود؛ همچنین بهتر است هر چند هفته اسکاچ‌تان را عوض کنید و اسکاچ قدیمی را دور بیندازید.

۶. ساک‌های خرید چندبار‌مصرف

شاید ساک‌های خرید چندبارمصرف برای محیط‌زیست عالی باشند، اما این ساک‌ها سلامت خانواده را تهدید می‌کنند. هر بار که از این ساک‌ها استفاده می‌کنید، باکتری‌های ناشی از چکه‌‌کردن مایعات گوشت، محصولات نشُسته و سایر آلودگی‌ها به ساک منتقل می‌شوند.

وقتی‌که به خانه رسیدید، ساک را خالی می‌کنید و احتمالا آن را در صندوق‌عقب گرم خودروی‌تان می‌اندازید تا برای خریدهای آتی‌تان آماده باشند. گرما موجب افزایش رشد باکتری‌های باقی‌مانده در ساک می‌شود.

بنابراین شست‌وشوی ساک پس از هر بار حمل گوشت، سبزیجات و سایر غذاهای خام ضروری است. همچنین بهتر است یک ساک را فقط برای حمل محصولات پاک‌کنندهٔ شیمیایی اختصاص بدهید تا از انتقال احتمالی آلودگی شیمیایی به مواد غذایی جلوگیری بکنید.

۷. ظرف غذا و اسباب‌بازی‌های حیوانات خانگی

بسیاری از افراد به حیوانات خانگی‌شان به‌چشم عضوی از خانواده‌شان نگاه می‌کنند و دوست دارند این حیوانات در سلامت کامل قرار داشته باشند. همهٔ ما پس از غذاخوردن در ظروف‌مان، آن را برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها می‌شوییم؛ اما آیا این کار را برای ظرف غذای حیوانات‌مان نیز انجام می‌دهیم؟

ظرف غذای حیوانات سرشار از باکتری‌های دهان حیوان و باقی‌ماندهٔ غذاهاست و هر دفعه نیز به تعداد آن افزوده می‌شود؛ بنابراین باید آن را پس از هر بار مصرف با آب داغ و شوینده‌ها بشویید. این امر درباره اسباب‌بازی‌های مورداستفادهٔ این حیوانات نیز صادق است.

۸. کیف و کوله‌پشتی

اغلب اوقات، کیف و کوله‌پشتی‌ها در کف مغازه‌ها، اداره‌ها، کلاس درس یا سرویس‌بهداشتی قرار داده می‌شوند. حالا به این فکر کنید که این سطوح در معرض چه چیزهای دیگری قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، دسته و بند کیف و کوله‌پشتی تمام باکتری‌های دست‌مان را با خود حمل می‌کنند.

زمانی‌که کیف یا کوله‌پشتی را بر روی میز یا پیش‌خوان آشپزخانه می‌اندازیم، تمام آن میکروب‌ها و باکتری‌ها به سطح منتقل می‌شوند. اگر کوله‌پشتی یا کیف‌تان قابلیت شست‌وشو دارد، حتما آن را گاهی بشویید؛ در غیر این‌ صورت، می‌توانید از پارچه و گندزدا برای پاک‌کردن آنها استفاده کنید. علاوه بر این، کیف و کوله‌پشتی را از محل آماده‌سازی و خوردن غذا نیز دور نگه دارید.

 

اگر خانه‌تان و وسایل را به‌طور مرتب تمیز نکنید، احتمالا مجبور می‌شوید درنهایت با صرف انرژی فراوانی این کار را انجام بدهید. حتی شاید برای این کار مجبور شوید کل تعطیلات آخر هفته‌تان را صرف شستن لباس‌ها، تمیزکردن آشپزخانه، سرویس‌بهداشتی و سایر نقاط خانه کنید‌. این در حالی است که می‌توانید با با انتخاب شرکت نظافتی آبانوین از خراب‌کردن تعطیلی‌تان فرار کنید‌.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟