برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

۲۵ اشتباه بزرگ در تمیز کردن خانه که خانه شما را کثیف‌تر می‌کند

امتیاز دهید post

اگر می‌خواهید تا قبل از رسیدن مهمان‌ها بخش پذیرایی خانه را تمیز کنید یا کل خانه (به‌خصوص آشپزخانه یا حمام) را کاملا برق بیندازید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر به این نکات توجه کنید، در کمترین زمان نتایجی فوق‌العاده می‌گیرید.

۱. پُرکردن بیش‌ازحد ماشین ظرف‌شویی

قراردادن ظروف زیاد داخل سبد ماشین ظرف‌شویی باعث می‌شود که آب و شوینده کافی به همه ظرف‌ها نرسد و درنهایت ظرف‌ها کاملا تمیز نشوند. بدتر از آن، اگر قبل از اینکه ظرف‌ها را داخل ماشین بگذارید آنها را آب کشیده باشید، اصلا متوجه تمیزنشدن‌شان نمی‌شوید.

۲. استفاده از مایع ظرف‌شویی برای تخته آشپزی

آب گرم و صابون برای تمیز کردن تخته‌های چوبی آشپزی کافی نیست. هر بار که گوشت و مرغ خام را روی تخته برش می‌زنید، تخته را در محلول‌های سفیدکننده خیس کنید تا برای دفعه بعد چیزی روی آن باقی نماند.

۳. نادیده‌گرفتن سطوحی که زیاد لمس می‌شوند

شیر آب، دستگیره در و دستگیره کابینت‌ها ازجمله مناطقی هستند که بیشتر از جاهای دیگر خانه به آن‌ها دست می‌زنیم. به همین دلیل، بیشترین میکروب‌ها در این سطوح است. هرروز با مواد ضدعفونی‌کننده این بخش‌ها را تمیز کنید تا میکروب‌ها از بین بروند.

۴. بی‌توجهی به قهوه‌جوش

ازآنجاکه قهوه‌ساز بستری داغ و مناسب برای رشد باکتری‌ها و کپک‌ها محسوب می‌شود باید بعد از هر بار استفاده، نه‌‌تنها قوری که حتی بخش‌های قابل‌جداکردن آن را بشویید. با این کار قهوه شما هم طعم بهتری خواهد داشت.

۵. اسپری‌کردن پاک‌کننده روی اثاثیه

زمانی که به‌طور مستقیم مواد پاک‌کننده را به اسباب و اثاثیه اسپری می‌کنید، تمیز کردن آنها سخت‌تر می‌شود و گردوخاک بیشتری به خود جذب می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکل، پاک‌کننده را به دستمال موردنظرتان اسپری کنید و بعد، با استفاده از آن، وسایل را تمیز کنید.

۶. استفاده از دستمال یکسان برای همه‌جا

آیا هنگام تمیز کردن سطوح روی آنها رگه‌های خط‌‌‌دار می‌افتد؟ احتمالا از یک دستمال بیش‌از‌حد استفاده می‌کنید و با این کار میکروب‌ها را همه‌جا پخش می‌کنید. بعد از هر بار استفاده و تمیز کردن سطوح خیلی کثیف، دستمال را بشویید، حتی اگر کثیف به نظر نمی‌آید.

۷. استفاده از گردگیر

استفاده از وسایلی مثل گردگیر که فقط گردوخاک را از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل می‌کند مثل این است که اصلا خانه را تمیز نکرده باشید. برای تمیز کردن خانه از دستمال‌های میکروفیبری استفاده کنید که گردوخاک را در خود نگه می‌دارند و به جای دیگر منتقل نمی‌کنند.

۸. گردگیری‌نکردن پنجره‌ها

اگر فراموش کنید که چهارچوب و طاقچه پنجره را تمیز کنید، هر ماده پاک‌کننده‌ای که به پنجره بزنید در برخورد با چهارچوب پنجره به توده‌ای از مایع حاوی گردوخاک تبدیل می‌شود. جاروبرقی یا پارچه میکروفیبری می‌تواند به‌خوبی این آلودگی را از بین ببرد.

۹. گذاشتن برس توالت مرطوب در جای سربسته

برس توالت یکی از بهترین بخش‌ها برای رشد باکتری‌هاست! به‌جای اینکه برس مرطوب را درون ظرف نگه‌دارنده بگذارید، آن را در گوشه‌ای بگذارید تا کاملا خشک شود و بعد سر جایش قرار دهید.

۱۰. فراموش‌کردن سطل زباله

اگر متوجه بوی ناخوشایندی در آشپزخانه شدید، احتمالا مدتی است که سطل زباله را تمیز نکرده‌اید. هفته‌ای یک بار با پاک‌کننده‌های حاوی سفیدکننده سطل را تمیز کنید تا مانع ایجاد بوهای نامطبوع شوید.

۱۱. شستن سریع پاک‌کننده‌های سرامیک و موزاییک

اگر پس از ریختن پاک‌کننده‌های سرامیک و موزاییک روی سطوحی مثل وان و کف زمین بلافاصله آنها را بشویید، فایده‌ای نخواهد داشت. برای تمیز کردن چنین سطوحی، ابتدا پاک‌کننده را روی این سطوح اسپری کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه بماند. این چند دقیقه به نرم‌شدن و حل‌شدن ذرات شوینده و ازبین‌رفتن لکه‌ها کمک می‌کند. در این صورت، سطوح به ساییدن و شست‌وشوی کمتری نیاز خواهند داشت.

۱۲. نادیده‌گرفتن خرده‌های داخل شکاف‌ها

یکی از وسایلی که همیشه در شیارهای آن خرده‌ریز جمع می‌شود صفحه‌کلید کامپیوتر است. برای تمیز کردن آن، قبل از اینکه از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنید، اول آن را برگردانید تا خرده‌های غذا یا چیزهای دیگری که درون آن است خارج شود.

۱۳. استفاده از مایع ظرف‌شویی برای هر چیزی

ازآنجاکه این محصول چربی‌زدای قوی است، روی هر سطحی غیر از بشقاب و فنجان رگه‌هایی را بر جا می‌گذارد. بنابراین، نباید از این مواد برای پاک‌کردن شیشه ماشین و آینه‌ها استفاده کنید.

۱۴. استفاده زیاد از نرم‌کننده پارچه

همه ما دوست داریم روی نرم‌ترین ملحفه‌ها بخوابیم. اما اگر از نرم‌کننده بیشتر از مقداری که کارخانه توصیه می‌کند استفاده کنید، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. استفاده از مقادیر زیاد نرم‌کننده می‌تواند پارچه ملحفه را سفت و زبر یا حتی چرب کند. درباره حوله‌ها، مصرف زیاد از این ماده حتی قدرت جذب حوله را کاهش می‌دهد.

۱۵. استفاده از اسفنج‌های کثیف

اگر اسفنج‌ها را هر چند روز یک بار و بر اساس اصول بهداشتی تمیز نکنید (و هر ماه تعویض‌شان نکنید) نمی‌توانند مفید باشند. برای این کار اسفنج را درون آب خیس کنید، درون ظرف مایکروویو قرار دهید و یک دقیقه به آن حرارت زیاد بدهید.

۱۶. تمیزنکردن تیغه‌های بلندر، میکسر و نظایر آن به‌طور جداگانه

بعد از اینکه از این دستگاه‌ها برای درست‌کردن اسموتی، شیرموز و خوراکی‌های مشابه استفاده کردید، به یک آب‌کشی ساده اکتفا نکنید. حتما باید تیغه‌های دستگاه را درآورید و هرکدام را به‌طور جداگانه تمیز کنید. این کار را برای غذاساز و دربازکن‌های برقی هم انجام دهید. شستن ظرف با آب گرم و شوینده کافی نیست.

۱۷. استفاده بیش‌ازحد از پودر لباس‌شویی

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که برای بار اضافی داخل لباس‌شویی مقدار بیشتری شوینده استفاده می‌کنید، بدانید که سخت در اشتباه هستید. بهتر است بدانید که اگر از این مواد به مقدار زیاد استفاده کنید، خود پاک‌کننده و لکه‌ها از روی لباس شسته نمی‌شوند.

۱۸. نگه‌داشتن مسواک در جای تاریک

درست است که محل نگهداری مسواک باید محیطی امن و بدون میکروب باشد، اما در نبود نور درواقع آن را به جایی برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌کنید. به‌جای آن مسواک‌تان را در روشنایی نگه دارید. فقط سعی کنید که از محیط توالت دور باشد.

۱۹. نادیده‌گرفتن کیسه‌های چندبارمصرف

این کیسه‌ها همان کیسه‌های خواربار هستند که وقتی موادغذایی را با آنها از بازار به منزل می‌آورید ممکن است درون‌شان باکتری وجود داشته باشد. با این کیسه‌ها مثل سایر پارچه‌ها برخورد کنید و آنها را با دست یا ماشین لباس‌شویی بشویید. فقط قبل از اینکه آنها را داخل ماشین لباس‌شویی بگذارید، پشت‌ورو کنید.

۲۰. شستن پنجره‌ها در روزهای آفتابی

هرچند به نظر می‌آید روزهای گرم و آفتابی زمان مناسبی برای تمیزکردن پنجره‌ها هستند، اما گرما سبب می‌شود که قبل از اینکه کار پاک‌کردن تمام شود ماده پاک‌کننده روی شیشه خشک شود و رد آن باقی بماند.

 

 

 

یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از پاکیزگی و نظافت منزل انتخاب شرکت نظافتی آبانوین است.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟