برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

یک برنامه روزانه برای نظافت منزل

شرکت خدمات نظافتی
امتیاز دهید post

داشتن یک روتین مناسب و دقیق در نحوه نظافت منزل خیلی می تواند ما رو در تمیز نگه داشتن منزل کمک کند. اینکه بدونیم از کجا باید شروع کنیم و نظافت باید در کجا به اتمام برسد بسیار نکته مهمی می باشد. خیلی وقت ها پیش می آید که در نظافت وقت زیادی را صرف می کنیم اما باز می بینیم که قسمتی از منزل نظافت نشده یا قسمتی که نظافت شده دوباره باید نظاقت شود. مشکل چیست ؟ چرا همچین اتفاقاتی می افتد ؟ در این مقاله سعی داریم درخصوص این مطالب بیشتر صحبت کنیم.

توصیه نخست در نظافت منزل این می باشد ابتدا از مکان هایی شروع کنید که رفت و آمد به آن قسمت منزل کم می باشد. مثلا اگر از اتاق خواب صرفا جهت خوابیدن استفاده می کنید یا تردد در آن قسمت بسیار کم می باشد از آنجا شروع کنید که بعد از نظافت احتمال کثیف شدن مجدد آن به صفر برسد. نکته مهم این می باشد که سعی کنید سرویس بهداشتی و حمام را در آخرین مرحله نظافت کنید چون جزء مکان های پرتردد منزل می باشد و تمیز کردن مجدد آن وقت گیر و طاقت فرساست.

از مهم ترین قسمت های نظافتی در منزل نظافت آشپزخانه به حساب می آید که وقت بیشتری را هم از شما می گیرد این قسمت بنا به ماهیتش نیاز به دقت فراوان دارد. باید ظرف ها کامل شسته و خشک شود و در کابینت ها قرار گیرند. تمیز کردن سینگ گاز، مرتب کردن داخل یخچال، تی زدن کف آشپزخانه و خالی کردن آشغال های این قسمت از مهمترین امور در انجام نظافت آشپزخانه می باشد.

خانه تکانی و نظافت همانطور که گفته شد زمان بر و طاقت فرساست و خیلی سخت تر می شود اگر قرار باشد یک تنه به جنگ این کار بروید برای همین از اعضای خانواده در این امر کمک بگیرید. اول از همه از اعضای خانواده بخواهید که هرکس وسایل مربوط به خود را جمع کند و اتاق خود را مرتب کند. مثلا لباس های خود را توی کمد بگذارند، تخت خود را مرتب کنند و در صورت وجود میز و دیگر لوازم آن ها را گردگیری کنند. در این صورت هم نظافت منزل زودتر تمام می شود و از طرفی این کار با کمک یکدیگر از یک کار طاقت فرسا به یک کار گروهی و لذت بخش تبدیل می شود.

در تمیز کاری و نظافت منزل پیشنهاد می شود که همیشه پارچه یا دستمالی به کمر خود ببندید تا در اثر خم شدن زیاد کمر شما دچار آسیب دیدگی نشود و از جابه جایی مهره ها جلوگیری به عمل آید. این دستمال به اصطلاح ساده به مانند یک کمربند کمر شما را محکم نگه می دارد.

ممکن است برای نظافت کف زمین تی نداشته باشید در این صورت لزومی نیست که آن را خریداری کنید با اضافه کردن تکه ای پارچه به انتهای یک میله لوله ای یا یک تکه چوب می توانید کف منزل را کامل تمیز کنید.

هنگام نظافت منزل به کمک اعضای خانوده سعی کنید که هر از چندگاهی چیدمان و دکور منزل خود را عوض کنید. با عوض کردن جای گلدان، مدل چیدمان مبل ها و میز تلویزیون می توانید فضای منزل را از یکنواختی و تکراری بودن در بیاورید و نیز این کار در روحیه خود و اعضای خانواده تاثیر مثبتی می گذارد.

در انتها به عرضتان باید برسانیم که در نظافت منزل و خانه تکانی از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. مواد شوینده غیراستاندارد و بی کیفیت آثار مخربی بر روی پوست و دستگاه تنفسی شما خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که همیشه در امر گردگیری و استفاده از شوینده حین نظافت از ماسک یا پارچه ای بر روی صورت استفاده نمایید.

 

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟