برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

چند راهکار برای تمیز کردن فوری منزل!

امتیاز دهید post

این روزها که مشغله‌ی همه زیاد شده و اکثر اعضای خانواده شاغل هستند، تمیز کردن خونه کار سختی شده و دیدن این تصاویر که برای شما ترسیم می‌کنیم، اصلا دور از ذهن و عجیب نیست؛ تصور کنید وارد آشپزخونه می‌شید و با یه کوه ظرف توی ظرفشویی، سطل آشغال پر از زباله، گاز و دیوارهای پر از لکه‌ی چربی، بوهای بد و … روبرو می‌شید؛ یا در سالن پذیرایی، پرده‌های نامنظم، مبل‌ها و کوسن‌های بهم‌ریخته و …و بدتر از همه‌جا، اتاق خواب رو تصور کنید که لنگه‌های جوراب از در و دیوارش آویزونه، کلی لباس کثیف روی تخت ولو شده و … دور تا دور خونه رو که بگردی، یه عالمه شیء مختلف پیدا می‌کنی که بدون هیچ نظم و ترتیبی همه جا پخش هستند. این تصاویر واقعا عذاب‌آور هستند و در نگاه اول به‌نظر می‌رسه هیچ کاری از دست کسی ساخته نیست؛ اما نگران نباشید؛ می‌تونید به صورت اورژانسی خونه رو مرتب کنید.

خونه رو تقسیم‌بندی و تمیز کردن رو شروع کنید

اگر مهمون سرزده داشتید و خونه‌تون به شکلی بود که گفتیم، اصلا دست‌پاچه نشید؛ به ساعت نگاه کنید و ببینید چقدر تا اومدن مهمون‌ها مونده. بعد ببینید چقدر برای پختن شام وقت دارید و با توجه به وقتی که برای تمیز کردن خونه باقی می‌مونه، برای تمیز کردن برنامه‌ریزی کنید. شما حداقل به یک ربع وقت نیاز دارید!

تمیز کردن اتاق خواب
تخت‌خواب رو مرتب کنید: تمام لباس‌ها یا وسایلی که روی تخت ولو هستند رو بردارید و داخل کمد یا دراور بگذارید؛ روتختی رو بردارید و ملحفه زیرش رو مرتب کنید؛ بالش‌ها رو صاف کنید و روتختی رو پهن کنید.
وسایل رو جمع کنید: در یک جهت مشخص دور اتاق بگردید و هرچی که روی زمینه یا سر جای خودش نیست رو بردارید و به داخل کمدها انتقال بدید. لباس‌های کثیف رو در لباسشویی و دورریختنی‌ها رو داخل سطل آشغال بریزید.
اگر وقت بیشتری داشتید، کمدها رو مرتب کنید: در یک حرکت انتحاری، تمام وسایل کمد رو بیرون بریزید و از اول اون‌ها رو بچینید! با این روش می‌تونید لباس‌های کثیف یا غیرقابل استفاده یا وسایل بی‌مصرف رو شناسایی کنید و اقدامات اورژانسی که شامل قرار دادن در لباسشویی یا سطل آشغال هست، رو انجام بدید.
تمیز کردن اتاق پذیرایی
مرتب کنید: با سبد رخت‌چرک‌ها و یک کیسه زباله دور خونه راه بیفتید و هر چی لباس کثیف و آشغال در خونه هست رو جمع کنید.
یک گردگیری سریع: اگر وسیله گرد‌گیری سریع دارید با اون به سرعت منزل رو گرد‌گیری کنید. اگر ندارید هم گردگیری با یک دستمال مرطوب بهترین راهه؛ چون سرعت بیشتری به گردگیری می‌ده. لازم نیست همه جا رو گردگیری کنید. در این شرایط فقط روی میزها و تلویزیون کافی به نظر می‌رسه.
یک حقه کوچک: کوسن‌های روی مبل‌ها رو بردارید و به اون‌ها حجم بدید! این کار بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید، خونه‌تون رو مرتب نشون می‌ده.
یک جاروبرقی سطحی و سریع: سریع جاروبرقی رو بیارید و جاهایی که بیشتر در دید هستند رو جارو بکشید. می‌تونید روی مبل‌ها رو هم بکشید.
تمیز کردن آشپزخانه
مرتب کنید: ظرف‌های روی کابینت و ماهی‌تابه و قابلمه‌های روی گاز رو جمع کنید و داخل سینک بگذارید. آشغال‌ها رو هم جمع کنید و در سطل زباله بیندازید.
ظرف‌های کثیف: ظرف‌ها رو بشویید یا در ماشین ظرفشویی بگذارید. بعد از اون سینک رو با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشویید. اگر لازمه، بگذارید ظرف‌ها و سینک خیس بخورند و بعد از تمیز کاری به اون‌ها برسید.
پاک کنید: با یک دستمال روی کابینت‌ها رو تمیز کنید.
سطل زباله: کیسه زباله رو بیرون بیارید و کنار بگذارید و کیسه جدید در سطل بگذارید و همچنین ظرف‌ها رو از جا ظرفی یا ماشین ظرفشویی بیرون بیارید و سر جای خود بگذارید.
کف آشپزخونه یادتون نره: آشغال‌های کف آشپزخونه رو با جارو‌برقی جمع کنید و یک تی سریع بکشید.
تمیز کردن سرویس بهداشتی
با روشویی شروع کنید: با یک اسکاچ و پاک‌کننده‌ای مثل پودر لباسشویی، روشویی رو تمیز کنید. توالت‌ها رو با برس مخصوص و شوینده تمیز کنید و سیفون رو بکشید. لبه توالت فرنگی رو دستمال بکشید.
کف سرویس رو تمیز کنید: سریع با شلینگ کل سرویس رو بشویید.
به حوله‌ها برسید: حوله‌های دستشویی رو بردارید و جای اون‌ها حوله تمیز بگذارید. دستمال توالت‌ها رو هم عوض کنید و از دستمال تازه استفاده کنید.

باتوجه به تمامی اصول نظافت منزل که  توضیح دادیم اما برخی از افراد مانند خانم های شاغلی هم هستند که فرصت برای رسیدگی به خانه ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که خدمات نظافت منزل آبانوین را امتحان کنید. مطمئن باشید که تجربه ی خوبی خواهید داشت.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟