برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

چند ترفند طلایی برای لکه گیری و جرم گیری سرامیک

جرم گیری سرامیک
امتیاز دهید post

از نحوه نظافت سرامیک و کفپوش های مشابه آن چه می دانیم؟

سرامیک کف منزل و دیگر کفپوش ها قسمت هایی از منزل هستند که مرتبا روی آن ها گرد و غبار می نشیند و باید برای نظافت به موقع آنها چاره ای بیندیشیم. در این مقاله تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا شیوه های مختلف نظافت و لکه گیری سرامیک را خدمتتان عرض کنیم. به طور کلی نگهداری و نظافت سرامیک در دو مرحله کلی می باشد که در دل آنها مراحل دیگر گنجانده شده است. لطفا با ما همراه باشید.

مرحله اول نگهداری سرامیک نام دارد شامل 6 مورد می باشید که به شرح زیر می باشد :

  1. جارو کردن منظم و مرتب سرامیک : بنا به میزان تردد و میزان کثیفی منزل را جارو کنید. گاه نیاز می باشد که هر روز منزل خود را جارو کنید گاه هفته ای یکبار.
  2. زیرپایی بیندازید : می توان با اطمینان کامل اظهار کرد بیشترین گرد و غبار و آلودگی چسبیده به کف کفش شما با باز کردن درب و ورود به منزل، بر سطح سرامیک و کفپوش می نشیند. پیشنهاد ما به شما استفاده از زیرپایی یا قالیچه پشت در منزل می باشد. همین کار از ورود حجم بالایی از گرد و غبار و کثیفی جلوگیری به عمل می آورد. بدون تعارف و رودربایستی از اعضای خانواده و مهمانان خود بخواهید به هنگام ورود به منزل از زیرپایی جلوی درب برای پاک کردن و خشک کردن کف کفش خود استفاده نمایند. این روش به خصوص در روزهای بارانی و برفی بسیار موثر و مهم می باشد.
  3. تی کشیدن کف : در یک کلام عرض می کنیم که لطفا تی بکشید. این کار باعث می شود که گرد و غبار بر روی کف جای خشک نکنند و با این کار می توانید همیشه کف زمین را درخشان نگه دارید. معمولا هفته ای 2 بار برای تی کشیدن زمان بگذارید. نکته مهم : بعد از تی کشیدن حتما زمین را خشک نمایید تا زحمات کار شما به چشم آید و مهمتر از آن اینکه بر روی سطح خیس سرامیک سُر نخورید.
  4. لطفا هرچه بر روی سطح سرامیک ریخت سریع آن را پاک کنید. تنبلی در انجام اینکار باعث می شود تا لکه ها جای خشک کنند و پاک کردن آن ها سخت تر می شود.
  5. تمیزکاری درزهای سرامیک : با گذشت زمان دوغاب های ریخته شده بین سرامیک ها تغییر رنگ می دهند و زیبایی را از نمای سرامیک می گیرند. برای حل این مشکل شما باید مقداری جوش شیرین را به شکل مساوی با آب ترکیب کنید و خمیر حاصله را بر روی این درزها بگذارید آنها را بپوشانید اجازه دهید چند ساعت خمیر بر روی درزها باقی بماند سپس با یک مسواک این درزها را تمیز کنید و سپس با اسفنجی خیس شده با آب ولرم خمیر را به طور کامل پاک کنید. برای اینکه این درزها تمیزتر شود و اگر حساس هستید نسبت به این موارد باید مقداری سرکه را روی خمیر اسپری کنید. ممکن است سوال برایتان پیش بیاید که چندبار در هفته باید اینکار را انجام داد ؟ در پاسخ باید بگوییم که اولا سعی کنید در فاصله زمانی منظم این کار را انجام دهید دوما اگر با کفش بر روی سرامیک منزل تردد می کنید یا حیوان خانگی دارید باید فاصله زمانی نظافت درزها را کوتاه تر کنید تا از تغییر رنگ دوغاب جلوگیری کنید.
  6. استفاده از مواد ساینده را کنار بگذارید : در انتخاب شوینده لطفا دقت کنید تا استفاده از آن موجب رنگ پریدگی و آسیب به جنس سرامیک نشود. ابتدا سرامیک را با آب بشویید. بعد از شستشو مقداری از مواد شوینده را بر روی قسمتی از سرامیک بریزید که زیاد توی دید نباشد. باید مطمئن شود که سرامیک آسیبی نمی بیند. پس از کسب اطمینان کارتان را ادامه دهید. نکته مهم استفاده نکردن از کرم های حاوی مواد زبر مانند سیلیکات می باشد لطفا از استفاده کردن ای این قبیل مواد شوینده و کرم خودداری کنید.

مرحله نگهداری از سرامیک با 6 مورد توضیح داده شده به پایان رسید. اگر به نتیجه دلخواه رسیدید دست از نظافت بردارید. اما اگر با وجود انجام دادن مراحل فوق مجددا مواردی مانند لکه را مشاهده کردید می توانید در پاک کردن آنها با آگاهی از موارد نظافتی زیر کار خود را زودتر به سرانجام برسانید.

مرحله دوم : لکه زدایی

  1. لکه خون : پاک کردن لکه خون از ساده ترین کارهاست. مجددا روی آن با دستمال خیس دستمال بکشید اگر پاک نشد از محلول سفیدکننده با آب استفاده کنید. 10 میلی لیتر از محلول برای نیم لیتر آب کافی می باشد.
  2. علاوه بر پاک کردن لکه خون با استفاده از 10 میلی لیتر محلول سفید کننده با نیم لیتر آب می توانید از رشد قارچ ها و کپک ها نیز بر روی سرامیک جلوگیری کنید.
  3. لکه های قهوه، چای و آبمیوه : برای پاک کردن آنها کافیست از مقداری آب داغ و کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای پاک کردن لکه های مواد غذایی از 10 میلی لیتر محلول سفید کننده در یک لیتر آب استفاده کنید.
  4. لکه قیر و آدامس : چند قطعه یخ را درون یک پلاستیک بریزید و به مدت 10 دقیقه روی لکه ها بگذارید. بعد از سفت شدن لکه با این روش لکه را با تیغ یا هر وسیله تیز بتراشید و باقی مانده لکه را با تینر پاک کنید.
  5. از بین بردن لکه چربی از روی سرامیک با نوشابه بهترین و راحت ترین روش می باشد.
  6. پاک کردن لکه جوهر : تنها راه استفاده از سفید کننده می باشد. مقداری از محلول سفیدکننده را بر روی دستمالی بریزید و دستمال آغشته شده را بر روی لکه جوهر روی سرامیک بگذارید. هر یک دقیقه این کار را به طور منظم انجام دهید تا کاملا پاک شود فقط مراقب باشد دستمال را به مدت طولانی روی سرامیک قرار ندهید ممکن است موجب تمجع نمک سفید کننده بر روی سرامیک شود.
  7. از بین بردن لکه لاک : از لاک پاک کن استفاده کنید به همین راحتی. در صورتی که لکه سخت بود می توانید از محلول سفید کننده با آب، به میزان 10 میلی لیتر به 1 لیتر آب استفاده کنید.

 

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟