برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

پشه آئدس در بندرکنگ/۹مورد کرونای انگلیسی در پارسیان شناسایی شد

امتیاز دهید post

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی در حاشیه نشستی که به منظور بررسی اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی در خصوص کووید ۱۹، کرونای انگلیسی و پشه آئدس با حضور محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاونان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، در جمع خبرنگاران از شناسایی ۹فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان پارسیان خبر داد و افزود: این افراد در قرنطینه هستند و در صورت عدم مراقبت و جدی نگرفتن پروتکل ها، زمینه برای انتشار وسیع این بیماری که بسیار خطرناک‌تر از کووید ۱۹ است، فراهم می شود.

وی با اشاره به تردد برخی از شهروندان خوزستانی به پارسیان و قشم برای فعالیت های کاری در این مناطق، گفت: مبادی ورودی شهرستان پارسیان باید با دقت لازم مورد رصد و نظارت قرار بگیرد و تنها در صورت منفی بودن تست کرونا اجازه دارند وارد حوزه استحفاظی استان هرمزگان و محل فعالیت و کسب و کار خود شوند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی سایر مناطق استان، اظهار داشت: تجمعات انسانی مرکز خطر و انتشار ویروس است؛ لذا فرمانداران باید ترددها را طی تعطیلات آخر هفته با جدیت بیشتری مورد پایش و نظارت قرار دهند.

همتی با بیان اینکه پشه آئدس در بهمن ماه سال گذشته در استان شناسایی شده است، عنوان کرد: این نوع پشه موجب انتقال بیماری خطرناک تب دانگی می شود که خوشبختانه با انجام بهسازی برخی مناطق و آموزش به مردم محلی و جستجوی خانه به خانه، گسترش این نوع پشه در منطقه کنترل شد اما طی بارندگی دی ماه در بندرکنگ پشه آئدس دوباره مشاهده شده است.

وی گفت: تخم این نوع پشه بسیار مقاوم است و حتی در خشکی نیز طی یک یا دو سال زنده می ماند و مناطق مرطوب، لاستیک های فرسوده و آب های راکد عمده ترین مناطق رشد این نوع پشه است.

استاندار هرمزگان، پیشگیری را مهمترین اقدام برای کاهش هزینه های بعدی گسترش این نوع پشه عنوان کرد و افزود: ملوانان و افرادی که با کشورهای همسایه مراودت دارند باید اقدامات پیشگیرانه را به‌ویژه در شناورها انجام دهند چرا که خطر فوت ناشی از تب دانگ بسیار بالاست.

همتی با بیان اینکه بندرلنگه، بندرکنگ و چارک به شدت تحت نظر علوم پزشکی است، تأکید کرد: شهرداری ها و بنادر باید نسبت به اصلاح و بهسازی مناطقی که مدنظر دانشگاه علوم پزشکی و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان هاست و امکان گسترش پشه آئدس وجود دارد اقدام کنند و همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

استاندار هرمزگان همچنین از دانشگاه علوم پزشکی خواست اقدامات لازم آموزشی را در راستای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم در دستور کار قرار دهد و بر مشارکت دستگاه های اجرایی، اداره کل بنادر و دریانوردی، اتحادیه لنج داران، صنایع و اماکن نظامی به منظور بهسازی محیط هایی که امکان شیوع پشه آئدس و تب دانگ وجود دارد، تاکید کرد.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟