برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

پاک کردن لکه چای از روی فرش

امتیاز دهید post

تفاوت پاک کردن لکه چای از روی فرش ماشینی و دستباف

از بین بردن لکه چای روی فرش ماشینی تفاوت چندانی با فرش دستباف ندارد و روش‌هایی که در بالا شرح داده‌ایم، تقریبا در انواع مختلف فرش قابل‌استفاده هستند؛ ولی نکته‌ای که در اینجا باید در نظر داشته باشید و ممکن است در پاک کردن لکه چای روی فرش دستباف تأثیرگذار باشد، مواد تشکیل‌دهندهٔ این فرش‌ها است.

گاهی جنس الیاف استفاده‌شده در فرش‌های دستباف روی نتیجهٔ کار یا دقت و وسواسی که در لکه‌گیری فرش به خرج می‌دهیم، مؤثر است. فرش‌های ماشینی معمولا از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند، ولی در بافت فرش‌های دستباف از الیاف طبیعی مانند پشم و گاهی ابریشم استفاده می‌شود. فرش‌های ابریشمی نیز ممکن است ۱۰۰ درصد ابریشم باشند یا از ترکیب ابریشم و پشم تهیه شده باشند. فرش‌هایی که از ابریشم و پشم تهیه شده‌اند (نسبت به فرش‌های ۱۰۰ درصد ابریشمی) در برابر لکه‌ها مقاومت و دوام بیشتری دارند؛ زیرا پشم به‌طور طبیعی در برابر آب مقاوم است و به همین دلیل وقتی روی فرش پشمی آب می‌ریزیم، روی فرش قطره‌های آب تشکیل می‌شود. بنابراین این فرش‌ها مایعاتی مانند چای را کمتر به خود جذب می‌کنند.

نکتهٔ دیگری که باید درمورد لکه‌گیری فرش‌های دستباف پشمی و ابریشمی درنظر داشته باشید، ثابت‌بودن رنگ آنهاست. قبل از پاک کردن لکه چای از روی فرش ابتدا مطمئن شوید که قالی شما رنگ نمی‌دهد. در بعضی از قالی‌های دستباف از رنگ‌های گیاهی استفاده می‌شود که موجب حساس‌تر بودن این قالی‌ها و ثابت‌نبودن رنگ آنها می‌شود. اگر قالی شما رنگ می‌دهد، بهتر است که برای ازبین‌بردن لکهٔ ایجادشده از شرکت نظافتی آبانوین که معتبر و  دارای افراد حرفه‌ای  است کمک بگیرید تا از آسیب بیشتر به قالی ارزشمندتان جلوگیری کنید. ولی اگر قالی رنگ نمی‌دهد و رنگ ثابتی دارد، به‌راحتی می‌توانید لکهٔ چای ایجادشده را پاک کنید. به‌طور کلی، برای نگهداری و شستشوی مناسب فرش‌های گران‌قیمت ابریشمی بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید؛ زیرا این افراد ابزارها و مهارت‌های لازم برای حفظ زیبایی و کیفیت قالی‌های ابریشمی را دارند.

نکاتی که باید در پاک کردن لکه چای از روی فرش در نظر داشته باشید

۱. از پارچه‌ای سفید یا به رنگ روشن برای پاک کردن لکه چای از روی فرش استفاده کنید تا بتوانید لکه چایی را که از روی فرش پاک می‌کنید روی پارچه ببینید. استفاده از پارچهٔ سفید یا روشن موجب جلوگیری از انتقال تصادفی رنگ پارچه به فرش نیز می‌شود.

۲. همیشه برای پاک کردن لکه‌ها از آب سرد استفاده کنید، زیرا استفاده از آب گرم یا داغ موجب تثبیت لکه می‌شود و پاک کردن آن را دشوارتر می‌کند.

۳. همیشه پیش از پاک کردن لکه چای، روی قسمتی از فرش که زیاد در معرض دید نیست، روش موردنظرتان را امتحان کنید. وقتی مطمئن شدید که آسیبی به رنگ و بافت فرش نمی‌رساند، از آن استفاده کنید.

اگر لکهٔ ایجادشده از آنچه فکر می‌کردید سرسخت‌تر است و به‌راحتی پاک نمی‌شود، به شرکت نظافتی آبانوین مراجعه کنید.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟