برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

نکاتی برای پاکیزه نگه داشتن فر

امتیاز دهید post

تمیز کردن فر در مقایسه با تمیز کردن دیگر تجهیزات آشپزخانه دشوارتر است و گاهی مایهٔ دردسر می‌شود. فر کثیف، علاوه بر اینکه ظاهر آشپزخانه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، مشکلات دیگری هم به وجود می‌آورد. تکه‌های چربی یا غذای به‌جامانده که به فر می‌چسبند، خطر آتش‌سوزی به دنبال دارند و می‌توانند از کارایی فر کم کنند. اگر فر تمیز نباشد، خوراکی‌هایی که در آن می‌گذارید به زمان بیشتری برای طبخ نیاز خواهند داشت و کیک‌های تازه‌ای که کلی برای آماده کردن‌شان زحمت کشیده‌اید، ته‌مزهٔ عجیبی پیدا می‌کنند. اما چاره چیست؟ مژده اینکه جای نگرانی نیست. در این مطلب  شما را با ۶ توصیهٔ کاربردی برای تمیز نگه داشتن فر آشنا خواهیم کرد.

۶ توصیه برای تمیز نگه داشتن فر
۱. از همهٔ اعضای خانه بخواهید در تمیز نگه داشتن فر کمک کنند

اگر چند نفر از اعضای خانواده از فر استفاده می‌کنند، از آنها بخواهید پس از هر بار استفاده، دستی به فر بکشند و آن را تمیز کنند؛ در غیر این صورت، لایه‌های چربی و غذای به‌جامانده روی هم جمع می‌شود و بعد همهٔ دردسر تمیز کردن به گردن شما خواهد افتاد.

۲. از آستر مخصوص فر استفاده کنید

این آسترهای نسوز را کف فر پهن می‌کنید و ذرات غذا و چربی و … به‌جای فر روی آن می‌افتند و نقش بسزایی در تمیز نگه داشتن فر دارند. حتی می‌توان آنها را به اندازه‌های دلخواه برید و بعد کف فر گذاشت. تمیز کردن‌شان هم آسان است و قابلیت استفاده مجدد دارند.

۳. از سینی اضافی فر استفاده کنید

اگر فر اجاق‌گازتان سینی اضافی دارد، آن را کف فر بگذارید. در این صورت، دیگر مجبور به تمیز کردن کف فر نخواهید بود و کافی است سینی را خارج کنید و بشویید. اگر هم ظرفی که در فر می‌گذارید در ندارد، می‌توانید روی فر ورق آلومینیوم بگذارید تا ذرات غذا و چربی روی آن بیفتد و دیگر مجبور به شستن سینی نباشید.

۴. ظرفی را که در فر می‌گذارید بیش از حد پر نکنید

از ظرفی استفاده کنید که ارتفاع داشته باشد و محتویات آن سر نرود. در غیر این صورت، خودتان ناخواسته باعث کثیف شدن فر خواهید شد.

۵. برای تمیز کردن بیرون فر از بخارشو استفاده کنید

بخار آب ۹۹٫۹٪ از باکتری‌های مضر را از بین می‌برد. اگر قصدتان برای تمیز کردن فر جدی است، بیرون آن را با بخارشو تمیز کنید. طرز کار با دستگاه‌های بخارشو هم بسیار ساده است: یکی دو دقیقه زمان می‌برد تا آب مخزن دستگاه داغ شود و بعد از آن می‌توانید کارتان را شروع کنید.

۶. در فر از ظروف دردار استفاده کنید

در ظرف اجازه نمی‌دهد چربی روی کف یا دیواره‌های فر بنشیند و نقش مهمی در تمیز نگه داشتن آن دارد. اگر همیشه از ظرف دردار استفاده کنید، تمیز کردن فر معمولا برای‌تان به‌سادگی یک بار دستمال کشیدن خواهد بود.

به نظر شما بهترین روش تمیز کردن فر چیست؟ آیا روش بخصوصی برای این کار دارید؟ تجربه‌های خود را با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

آشپزخانه یکی از پرترددترین قسمت‌های خانه و جایی است که در آن، غذایتان را آماده می‌کنید. بنابراین تمیز و مرتب‌کردن منظم آن، از قسمت‌های دیگر خانه اهمیت بیشتری دارد. تمیز کردن روزانه تمام سطوح، کار دشواری است، به‌ویژه وقتی برنامه فشرده‌ای داریم و زمان کافی برای این کار را نداریم.تضمین کار با کیفیت همراه با اعزام نظافتچی خانم یا نظافتچی آقا در ساعت و روز انتخابی شما با بهترین تعرفه و قیمت در شرکت خدمات نظافتی آبانوین

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟