برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

نحوه پاک کردن لکه لاک خشک‌شده از روی فرش

امتیاز دهید post

پاک کردن لکه لاک خشک‌شده از روی فرش

۱. لاک خشک را از روی فرش جدا کنید

با قاشق، چاقو یا ناخن، تا آنجا که می‌توانید، لاک خشک‌شده را از روی فرش بردارید.

همچنین می‌توانید سطح نازکی از فرش را که به لکه آغشته شده است با قیچی ببرید، به‌شرطی‌که مراقب باشید به فرش آسیب نرسد. برش عمیق سبب ایجاد علامت مشخصی روی فرش می‌شود.
۲. ناحیه مورد‌نظر را جاروبرقی بکشید

با استفاده از جاروبرقی، همهٔ تکه‌های لاک خشک‌شده (که بعد از برداشتن لاک، در عمق بافت فرش فرو رفته‌اند) را بردارید. این باعث می‌شود سطح تمیزتری برای ادامه کار داشته باشید و بتوانید راحت‌تر لکه را پاک کنید.

اگر سطح فرش را با قیچی بریده باشید، حتما باید بعد از آن جاروبرقی بکشید؛ زیرا تکه‌های بریده‌شده فرش و باقی‌مانده لاک در بین بافت فرش گیر می‌کنند.
۳. یک نوع تمیزکننده را روی فرش امتحان کنید

لاک‌پاک‌کن بدون استون بهترین گزینه است، زیرا برای حل‌کردن لاک طراحی شده است. تکه‌ای پنبه را به لاک‌پاک‌کن آغشته کنید و ابتدا آن را روی قسمتی از فرش امتحان کنید که در معرض دید نیست. اگر بعد از ۱ تا ۲ دقیقه رنگ‌رفتگی یا آسیب دیگری به‌ وجود نیامد، می‌توانید با خیال راحت از آن برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش استفاده کنید.

تمیزکننده‌های دیگر را نیز می‌توانید امتحان کنید، تمیزکننده‌هایی مانند الکل مالشی، اسپری مو، شیشه‌پاک‌کن، شوینده فرش و آب‌اکسیژنه. از آب‌اکسیژنه برای فرش‌های تیره‌رنگ استفاده نکنید، زیرا رنگ‌ها را سفید می‌کند.
از استون یا وایتکس استفاده نکنید، زیرا رنگ‌ فرش را می‌برند.
۴. ناحیه موردنظر را با تمیزکننده پاک کنید

یک تکه پارچه را به لاک‌پاک‌کن یا تمیزکنندهٔ دیگری آغشته کنید. پارچه را به‌آرامی روی لاک خشک‌شده فشار دهید و به آن ضربه بزنید تا در تمیز‌کننده حل شده و پاک شود. هر بار، از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید تا لکه پخش نشود. اگر لازم شد، باز هم پارچه را به تمیزکننده یا لاک‌پاک‌کن آغشته کنید تا همیشه مرطوب بماند. آن‌قدر به این کار ادامه دهید تا لکه کاملا پاک شود.

تمیزکننده را به‌شکل مستقیم روی فرش نریزید، زیرا به بافت فرش آسیب می‌رساند.
پارچه را خیلی محکم روی فرش فشار ندهید، زیرا این کار باعث می‌شود لاک بیشتر در عمق فرش فرو برود.
همچنین می‌توانید از یک برس کوچک مانند مسواک استفاده کنید. برس را خیلی محکم و خیلی عمیق روی فرش فشار ندهید، زیرا باعث پخش‌شدن لکه می‌شود.
تمیزکردن بعد از لکه‌برداری

۱. باقی‌مانده تمیزکننده و لاک را با پارچه جذب کنید

بعد از پاک کردن لکه لاک از روی فرش، حوله یا پارچهٔ تمیزی را روی فرش فشار دهید. این کار باعث می‌شود باقی‌مانده لاک یا تمیزکننده جذب پارچه شود.

هر بار پارچه را عوض کنید یا از قسمت تمیز آن استفاده کنید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا دیگر چیزی روی فرش باقی نماند و پارچه بعد از ضربه‌زدن بر فرش، خشک باشد.
۲. ناحیه موردنظر را با صابون بشویید

سطل کوچکی را از آب پر کنید و ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری (۵ تا ۱۰ میلی‌لیتر) شوینده مایع، مایع لباس‌شویی یا شوینده فرش را در آب حل کنید. اسفنج تمیزی را به این محلول آغشته کنید؛ سپس آن را بچلانید تا آب اضافه گرفته شود؛ در پایان، ناحیه موردنظر فرش را با آن تمیز کنید.

اسفنج را به‌صورت منظم به محلول تمیز‌کننده آغشته کنید و تا زمانی که بوی لاک‌پاک‌کن یا لاک از بین برود، به تمیزکردن ادامه دهید.
۳. با آب بشویید

سطل تمیزی را از آب پر کنید. اسفنج تمیزی را به آب آغشته کنید و سپس آن را بچلانید تا آب اضافه گرفته شود. با این اسفنج خیس، قسمت موردنظر را تمیز کنید تا صابون پاک شود.

اسفنج را به‌صورت منظم به آب آغشته کنید و بر روی فرش بکشید تا صابون کاملا از بین برود.
۴. فرش را خشک کنید

حوله خشکی را روی فرش فشار دهید تا آب اضافی آن را بگیرد. وقتی آب اضافی را تا جای ممکن گرفتید، پنکه‌ یا سشوار را به‌صورت مستقیم روی نقطه خیس فرش بگیرید تا کاملا خشک شود.

اگر خانه‌تان و وسایل را به‌طور مرتب تمیز نکنید، احتمالا مجبور می‌شوید درنهایت با صرف انرژی فراوانی این کار را انجام بدهید. حتی شاید برای این کار مجبور شوید کل تعطیلات آخر هفته‌تان را صرف شستن لباس‌ها، تمیزکردن آشپزخانه، سرویس‌بهداشتی و سایر نقاط خانه کنید‌. این در حالی است که می‌توانید با با انتخاب شرکت نظافتی آبانوین از خراب‌کردن تعطیلی‌تان فرار کنید‌.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟