برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

مرگ های قلبی در صدر لیست سیاه بیماری های غیر واگیر/تهدید کووید ۱۹

امتیاز دهید post

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی، روز جمعه پانزدهم اسفند ۹۹، در بیستمین برنامه پویش ره سلامت در بیمارستان قلب شهید رجایی، گفت: بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی، ویترین بزرگ علمی و مایه امید آن دسته از بیمارانی است این بیمارستان را آخرین پایگاه مراجعه خود می‌دانند.

وی با اشاره به جایگاه علمی و درمانی بیمارستان قلب شهید رجایی، افزود: حضور افراد توانمند که در این مرکز گردهم آمده اند، باعث شده تا بیماران قلبی با مراجعه به این مرکز، بعد از لطف خدا، شفا بگیرند و گرفته اند.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیماری‌های غیر واگیر در کشور، گفت: بنده از سه دهه قبل نسبت به افتادن در سیاه چاله بیماری‌های غیر واگیر هشدار داده بودم و در سر لیست سیاه این بیماری‌ها، بیماران قلبی و عروقی خواهند بود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار مرگ از ۳۸۵ هزار مرگ و میر در کشور ناشی از پرفشاری خون و عوارض آن اتفاق می‌افتد. ضمن اینکه ۳۱۳ هزار مرگ به دلیل بیماری‌های غیر واگیر، سکته‌های قلبی و مغزی، در صدر قرار دارند.

وزیر بهداشت به مرگ‌های قلبی در اثر کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا هم ثابت شده که آسیب پذیری بیماران قلبی در اثر ابتلاء به کرونا بیشتر از دیگر بیماران است.

نمکی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که ۸۳ درصد مرگ‌های کرونایی در افراد بالای ۶۵ سال یا بیمارانی اتفاق می‌افتد که دچار بیماری زمینه‌ای بوده اند.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟