برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

مراحل تمیز کردن و لکه زدایی کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری
امتیاز دهید post

نظافت کاغذ دیواری

همانطور که می دانیم کاغذ دیواری ها موجب زیباتر شدن دیوارها و فضای منزل می شوند و با طرح و رنگ های مختلف در بازار عرضه می شوند که متاسفانه معمولا به عنوان بوم نقاشی برای کودکان خوردسال ما قلم داد می شوند. کاغذ دیواری ها مانند دیگر پوشش های مربوط به دیوار دچار کثیفی و آلودگی می شوند و بعد از مدتی از استفاده آن ها باید تمیز نظافت شوند. بعضی از لکه ها جوری هستند که با یک گردگیری ساده پاک می شوند اما بعضی دیگر نه. برای تمیز کردن آنها دست به دامن مواد شوینده می شویم. در این مقاله سعی داریم به شکل گشترده تر از نظافت و تمیز کردن کاغذ دیواری صحبت کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

  1. باید جنس کاغذ دیواری خود را بشناسیم

با شناسایی جنس کاغذ دیواری خود می توانیم بدون آسیب به بافت و ماهیت آن، کاغذ دیواری را تمیز کنیم. بعضی از کاغذ دیواری ها از نظز جنس بسیار ساده هستند برای نظافت آن ها باید فقط نقطه مورد نظر و کثیف را تمیز کنید اما بعضی دیگر از جنس وینیلی ( نوعی پلاستیک ) هستند که نظافت آن به این راحتی نیست. از مدل های دیگر کاغذ دیواری می توان از نوع پوشیده شده با پارچه آکریل اشاره کرد که به راحتی قابل شستشو می باشد. پس در مرحله آشنایی با ماهیت و جنس کاغذ دیواری می باشد. درخصوص کاغذ دیواری وینیلی لازم به ذکر می باشد که در تمیز کردن و نظافت آن نباید از موادی که ساییدگی ایجاد می کند استفاده شود. اگر دیوارتان پوشش محافظتی ندارد آن را با اسفنج خشک تمیز کنید.

  1. تمیز کردن کاغذ دیواری

یک شوینده مناسب بخرید. 2 قاشق چایخوری از آن را با یک ظرف آب گرم مخلوط کنید و یک اسفنج یا حوله را به این ترکیب آغشته کنید و آب اضافه آن را درون ظرف بچلانید. نیاز نیز اسفنج خیس شود فقط در حد نمناک بود کفایت می کند. برای تست کردن عملکرد محلولتان آن را روی قسمتی از کاغذ دیواری بکشید که زیاد توی چشم نیست تا ببینید محلول به کاغذ دیواری آسیبی وارد می کند یا نه. در صورت مورد تایید بودن نتیجه، اسفنج را به صورت حرکات دورانی منظم بر روی کاغذ دیواری بکشید. خاطرتان باشد که از شوینده به همان مقدار که ذکر شد استفاده کنید اضافه کردن بیشتر شوینده فقط باعث می شود خاک به دیوار بچسبد و این موضوع برخلاف خواسته و هدف ما می باشد.

  1. کاغذ دیواری را بشویید و خشک کنید

یک سطل آب دیگر تهیه کنید. کاغذ دیواری را با آب بشویید.

توجه : لطفا در ریختن آب زیاد بر روی کاغذ دیواری جدا اجتناب کنید. آب زیاد بافت کاغذ دیواری را شُل و بد شکل می کند.

بعد از شستن هر قسمت از کاغذ دیواری بالافاصله آن قسمت را با یک دستمال تمیز خشک کنید.

موارد فوق که شامل : شناسایی جنس کاغذ دیواری، تمیز کردن کاغذ دیواری و شستن و خشک کردن کاغذ دیواری بود برای زمانی کاربرد دارد که کاغذ دیواری خیلی کثیف باشد.

در صورتی که آلودگی های روی کاغذ دیواری کمتر بود شما می توانید با یک گردگیری ساده کاغذ دیواری را خود را مثل روز اول زیبا کنید. لطفا در امر گردگیری به انجام مراحل زیر توجه کنید :

  1. استفاده از جارو برقی

برای از بین بردن گرد و غبار بهترین روش استفاده از جارو برقی می باشد فقط ابتدا باید  بُرس مخصوص تمیز کردن دیوار را بر روی جارو برقی خود قرار دهید.

برای نظافت کاغذ دیواری با روش گردگیری حتما از نردبان برای قسمت های بالای کاغذ دیواری استفاده کنید.

  1. تمیزکاری و گردگیری با جاروهای ساده

برای این کار یک تکه پارچه تمیز را به انتهای جارو متصل کنید و اقدام به نظافت کنید.

  1. تمیز کردن با دستمال

با یک دستمال تمیز ساده هم می توانید به طور مستقیم کاغذ دیواری را تمیز کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که قدتان می رسد و برای نظافت قسمت های بالایی دیوار همانطور که گفته شد از نردبان استفاده کنید.

گاهی نظافت به به گردگیری و شستشو ختم نمی شود چون وجود لکه های عمیق و حساس مانع زیبایی کاغذ دیواری می شود. سوال اینجاست که برای لکه زدایی باید چه کارهایی را انجام دهیم؟ لکه ها انواع مختلفی دارند و پاک کردن آن ها گاها متفاوت می باشد.

  1. پاک کردن لکه مداد شمعی

با استفاده از کاردک مداد شمعی را از روی دیوار بتراشید. هر قسمت از مواد شمعی که از دیوار جدا شد را روی آن یک تکه دستمال کاغذی قرار دهید سپس با یک اتو با درجه حرارتی پایین روی لگه بگذارید و تا زمانی که لکه روی دستمال بیفتد صبر کنید و درنهایت دستمال را بردارید. نتیجه این کار پاک شدن و تمیز شدن کاغذ دیواری می باشد.

  1. پاک کردن اثر انگشت

پاک کن صمغی برای پاک کردن اثر انگشت بر روی دیوار بسیار کارآمد می باشد. آن را روی دیوار بکشید مشاهده خواهید کرد که آلودگی ها و لکه ها به راحتی پاک می شوند. روش جذاب دیگر استفاده از نان می باشد. یک تکه نان را روی لکه بگذارید. گلوتن موجود در نان لکه را از روی کاغذ دیواری پاک می کند.

  1. پاک کردن لکه چربی

اول باید یک تکه دستمال کاغذی را بر روی لکه چربی بگذارید و اتو با درجه حرارت پایین را بر روی آن بگذارید. با این روش چربی به دستمال منتقل می شود و دیوار پاک می شود.

امیدواریم مطالب ذکر شده فوق برایتان مفید واقع شده باشد. ما در شرکت خدمات نظافتی آبا نوین کو آماده ارائه خدمات نظافتی هستیم و برایتان در کمترین زمان ممکن نظافتچی ارسال می نماییم. در صورت نیاز به نظافتچی و گرفتن مشاوره شما می توانید با شماره های ما تماس برقرار کنید مشاورین مجرب ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شما عزیزان هستند.

شماره های تماس : 88267648-021 / 44297907-021 / 77728846-021 / 33335770-021 / 22839452-021

 

 

 

 

 

نظرات و دیدگاه ها

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟