برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

زنجیره حمل و نقل کالاهای منجمد به گسترش کرونا کمک می کند

امتیاز دهید post

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از تایلند مدیکال نیوز، تیم تحقیق دانشگاه جلیلن چین می گوید که با توجه به شواهد فزاینده انتقال کروناویروس از طریق سطوح آلوده، و به ویژه غذاهای منجمد و محصولات حمل شده در حالی که آنها را در دمای پایین نگه می دارد، باید در هنگام تدوین استراتژی های پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

کروناویروس معمولاً از طریق هوا منتشر می شود. وقتی فرد آلوده عطسه، سرفه، و صحبت می کند یا نفس می کشد، ویروس موجود در قطرات هوا قابل انتقال است. از اینرو راهکارهای اصلی برای جلوگیری از گسترش آن فاصله اجتماعی و اطمینان از تهویه مناسب فضاهای داخلی بوده است.

عمر کروناویروس بر روی پلاستیک و فولاد ضدزنگ حدود شش ساعت است. روی پوست، ویروس ۹۶ ساعت در دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و ۱۴ روز در دمای ۴ درجه سانتیگراد پایدار است. مطالعات نشان داده است که ویروس می تواند از سطوحی مانند شیشه، کاغذ و اسکناس تا ۲۸ روز پس از آلودگی جدا شود.

مشخص شده است که کروناویروس در دمای پایین بسیار پایدار است و می تواند روی بسته بندی محصولات زنجیره ای سرد باقی بماند و حمل و نقل این محصولات می تواند منجر به انتشار ویروس شود.

محققان تاکید می کنند از محصولات زنجیره ای منجمد وارداتی باید نمونه برداری و آزمایش شود تا محصولات آلوده شناسایی شده و اقدامات کنترل به موقع انجام شود.

همچنین مهمتر اینکه، هر پرسنلی که چنین کالاهایی را اداره می کند باید از تجهیزات حفاظت شخصی از جمله ماسک و دستکش استفاده کند. چنین پرسنلی همچنین باید از نظر ویروس به طور مرتب مورد بررسی قرار گیرند. پاک کردن تمام بسته های یخ زده با استفاده از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده نیز ممکن است در از بین بردن ویروس مفید باشد.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟