برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

بهترین راه تمیز کردن شیشه و آینه؛ معرفی ترفندها و ابزار کاربردی

امتیاز دهید post

شاید تمیز کردن شیشه‌ و آینه‌های خانه کار بسیار دشواری به نظر بیاید. گاهی باید ساعت‌ها مشغول تمیز کردن شیشه و آینه‌های خانه باشیم. متأسفانه برخی اوقات، با وجود صرف وقت زیاد، در انتها بازهم شیشه‌ها و آینه‌ها آن‌ طوری که بایدوشاید تمیز نمی‌شوند. برای تمیز کردن شیشه ، استفاده از ابزارها و روش‌های مناسب زحمت‌تان را کم می‌کند و به صرفه‌جویی در هزینه‌های نظافت نیز کمک می‌کند. در این مطلب، با نکات و ترفندهای تمیز کردن شیشه و آینه آشنا می‌شوید.

نکاتی برای تمیز کردن شیشه و آینه‌ها
۱. ابتدا گردوغبار را پاک کنید

اگر مدت نسبتا طولانی از تمیز کردن شیشه‌ و پنجره‌ها می‌گذرد، احتمالا مقدار چشمگیری گردوغبار و آلودگی روی آنها نشسته است. ابتدا با پارچه اینها را تمیز کنید؛ زیرا اگر این آلودگی‌ها با محلول شوینده ترکیب شوند، حالت ناخوشایندی به وجود می‌آورند و زحمت‌تان را دوچندان می‌کنند.

۲. تمیزکردن را از بالا به پایین انجام دهید

اگر می‌خواهید شیشه‌ها و آینه‌های بدون لکه و تمیزی داشته باشید، باید تمیزکردن آنها را از بالا به پایین انجام دهید؛ زیرا با این روش، چکه‌های محلول‌های پاک‌کننده را که به پایین لغزیده‌اند نیز تمیز ‌می‌کنید. در حالی‌ که اگر از پایین به بالا تمیز کنید، این چکه‌ها نقاطی را که قبلا تمیز کرده‌اید کثیف می‌کنند؛ بنابراین، با تمیزکردن از بالا به پایین، خیالتان راحت می‌شود که زحمت‌تان به هدر نمی‌رود.‌

۳. شیشه‌ها را در روز ابری تمیز کنید

شاید این نکته به نظرتان عجیب بیاید، زیرا احتمالا با آفتاب بهتر متوجه لکه‌های روی شیشه می‌شوید؛ اما توجه کنید که ممکن است آفتاب محلول پاک‌کنندۀ روی شیشه را سریع خشک کند و با این کار لکه بر جای بگذارد. بهتر است برای تمیز کردن شیشه منتظر روز ابری بمانید. در روز ابری، محلول مدت‌زمان بیشتری روی شیشه باقی می‌ماند و می‌توانید راحت‌تر شیشه‌ها را تمیز کنید.

۴. از یک تی شیشه‌شو استفاده کنید

تأثیر یک تی شیشه‌شوی ساده در تمیز کردن شیشه شگفت‌آور است. گاهی کشیدن پارچه یا روزنامه باعث خشک‌کردن همه محلول روی شیشه نمی‌شود و ممکن است هنوز مقداری از آن باقی بماند. استفاده از یک تی شیشه‌شوی ساده خیالتان را راحت می‌کند که شیشه‌های تمیزی خواهید داشت.

البته، در هنگام استفاده از تی شیشه‌شو، باید حواستان به قاب پایینی پنجره و کف زمین باشد که با ریختن محلول لکه ایجاد نشود. در صورت استفاده از تی شیشه‌شو، بهتر است پارچه یا روزنامه‌ای را در زیر پایتان پهن کنید.

۵. برای تمیزکردن گوشه‌های پنجره از گوش‌پاک‌کن استفاده کنید

گوشه‌های پنجره معمولا محل تجمع آلودگی‌هایی است که پاک‌کردنشان کار ساده‌ای نیست. برای تمیزکردن این نقاط استفاده از ابزار مناسب بسیار ضروری است. گوش‌پاک‌کن وسیله‌ای مناسب برای پاک‌کردن کناره‌های پنجره است.

۶. از یک بلوز کهنه یا دستمال میکروفایبر استفاده کنید

دستمال‌های میکروفایبر توانایی خیره‌کننده‌ای در پاک‌کردن شیشه‌ها و آینه‌ها دارند. همچنین بلوزها و تی‌شرت‌های کهنه نیز ابزاری ایدئال برای تمیز کردن شیشه هستند. این تی‌شرت‌ها از خود باقی‌مانده پنبه‌ به جای نمی‌گذارند و به‌خوبی محلول را جذب می‌کنند. همچنین، استفاده از تی‌شرت‌های قدیمی به‌جای دستمال توالت نیز راهی مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های نظافت خانه و کمک به حفظ محیط‌‌زیست است.

۷. شیشه‌شوی خانگی خودتان را درست کنید

گاهی محلول‌های خانگی بهتر از انواع تجاری‌اند. محلول‌های خانگی بسیار اقتصادی‌تر از محصولات تجاری‌اند و مواد شیمیایی ناشناخته نیز ندارند.برای درست‌کردن شیشه‌شوی خانگی، ۱ پیمانه الکل مالشی، ۱ پیمانه آب و ۱ قاشق غذاخوری سرکه را با یکدیگر ترکیب کنید. استفاده از الکل ایزوپروپیل و سرکه سفید نیز باهم یک اسپری شیشه‌شو با قابلیت تبخیر سریع به وجود می‌آورد. ‌این محلول خاصیت پاک‌کنندگی چشمگیری دارد و می‌تواند با محصولات تجاری رقابت کند. همچنین، از این محلول می‌توانید برای تمیزکردن و افزایش شفافیت کاشی‌ها و سایر سطوح نیز استفاده کنید.

۸. از روزنامه تاریخ‌گذشته استفاده کنید

برخی افراد از روزنامه برای تمیزکردن سطوح شیشه‌ای استفاده می‌کنند. این روش به‌خوبی عمل می‌کند. برخی دیگر هم دوست ندارند لکه‌های جوهر روی روزنامه روی دستشان باقی بماند.

خوب است بدانید وقتی روزنامه کمی مرطوب بشود، دیگر نمی‌تواند به‌خوبی شیشه را تمیز بکند. با این ‌حال، اگر به هر دلیلی از دستمال توالت یا پارچه استفاده نمی‌کنید، می‌توانید روزنامه را نیز امتحان کنید. بهتر است هنگام تمیز کردن شیشه با روزنامه، از دستکش استفاده کنید.

۹. مراقب بدنه چوبی وسایلتان باشید

بسیاری از پاک‌کننده‌های شیشه و پنجره ممکن است به قاب‌های چوبی کنار پنجره‌ها و آینه‌ها آسیب بزنند. برای جلوگیری از پاشش چکه محلول روی چوب، می‌توانید یک تکه پارچه کوچک روی آنها قرار دهید تا این چکه‌ها را جذب کند. همچنین، بهتر است از اسپری‌کردن یک‌باره‌ای و زیاد محلول روی سطح خودداری بکنید و به‌جای آن، در بخش‌های کوچک کم‌کم اسپری کنید تا شیشه به‌‌خوبی تمیز بشود.

ابزارهایی برای تمیز کردن شیشه‌
گوش‌پاک‌کن: گوش‌پاک‌کن برای تمیزکردن اطراف پنجره‌ها ابزار مفیدی است.
کاردک شیشه: این کاردک‌ها به تمیزکردن لکه‌های بزرگ از روی شیشه کمک می‌کنند.
دستمال میکروفایبر: این دستمال‌ها قدرت جذب خیره‌کننده‌ای دارند و در تمیزکردن شیشه‌ها بسیار مؤثرند.
پاک‌کن تخته وایت‌برد: استفاده از پاک‌کن تخته وایت‌برد در انتهای کار به تمیزی بیشتر شیشه‌ها کمک می‌کند.
مسواک: استفاده از مسواکی کهنه برای تمیزکردن قسمت‌های پایینی پنجره که دسترسی به آن دشوار است روش مفیدی است.
تی شیشه‌شو: استفاده از تی شیشه‌شو تفاوت چشمگیری در نتیجه حاصل می‌کند. این تی‌ها معمولا دسته‌های کوتاهی دارند. انواع دسته‌بلند تی شیشه‌شو برای تمیزکردن شیشه‌های بلندتر که دسترسی به آنها سخت‌تر است مناسب‌‌اند.
سخن پایانی

شاید تمیز کردن شیشه و آینه‌ها کار دشواری باشد؛ اما استفاده از ابزار و روش‌های مناسب زحمت‌تان را کم و نتیجه کارتان را بهتر می‌کند. بهتر است شیشه‌ها را با محلول و پارچه مناسب یا روزنامه تمیز کنید. برای تمیز کردن شیشه روزهای ابری بهتر از روزهای آفتابی‌اند. همچنین، در هنگام تمیز کردن آنها باید حواستان به قاب‌های چوبی باشد تا آسیب نبینند.

 

 

 

 

 

 

منبع :chetor.com

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟