برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

نکات کلیدی مورد نیاز برای تمیز کردن استخر

تمیز کردن استخر
4.9/5 - (78 امتیاز)

تمیز کردن استخر

زیبایی استخر در به زلال بودن و تمیزی آب آن می باشد. اگر آب استخر و خود استخر تمیز نباشد شما تمایلی به استفاده کردن از آن نخواهید داشت. در این مقاله شما را با وسایل مهم در شستشسو استخر و نحوه تمیز کاری آن آشنا می کنیم تا با بهره گیری از نکات این مقاله بتوانید همیشه استخری زیبا در اختیار داشته باشید.

ابزار نظافت استخر شامل : فیلتر استخر، توری استخر، کیت PH سنج، مواد ضد عفونی کننده و … می باشد. قبل از اینکه به تمیز کردن داخل استخر بپردازید، لازم است فضای اطراف استخر را تمیز کنید و برگ‌ های خشک و زباله ‌های آن را تمیز کنید. و یا اگر استخر شما داخل سالن قرار دارد، لکه ‌های روی شیشه ‌های سالن و دیوارهای آن را تمیز کنید.

نقش توری استخر در نظافت استخر:

توری استخر یکی از لوازم ضروری برای نظافت استخر می باشد مخصوصا استخرهای روباز که همیشه به واسطه ریختن برگ درختان، حشرات و زباله به درون استخر چهره زشتی را به خود می گیرند. با این وسیله می توانید این موارد را از درون استخر جمع کنید. توری برای استخرهای سرپوشیده نیز کارآمد می باشد. ممکن است وسیله ای به درون آب استخر سرپوشیده شما بی افتد با کمک توری می توانید آن وسیله را خارج کنید.

با توجه به متن بالا متوجه عمکلرد توری و تاثیر آن در نظافت استخر شدیم.

برس استخر :

با استفاده از این محصول شما باید گوشه و لبه های استخر را از آلودگی ها پاک کنید هنگامی که از برس استخر برای تمیز کردن استفاده می کنید، برروی برس از مواد شوینده استفاده کنید. در نظافت استخر با کمک برس توجه بیشتری به محل هایی که جریان آب کم است داشته باشید با این برس سعی کنید هفته ای یکبار کف و دیواره های استخر را به خوبی تمیز کنید.

نظافت با جارو برقی :

با استفاده از جارو برقی مخصوص استخر می توانید کف و داخل استخر را به خوبی تمیز کنید که انواع مختلف جارو برقی استخر به شرح زیر می باشد :

  • مدل دستی : این مدل جارو به کمک فرد به قسمت های مختلف استخر کشیده می شود و با استفاده از نیروی برق تمامی آلودگی های استخر را به داخل خود می کشد که به دارای دو مدل فیلتردار و بدون فیلتر می باشد.
  • مدل نیمه اتوماتیک : در این نوع جارو برقی، شلنگ جارو را به اسکیمر (وسیله ای که در دیواره استخر قرار گرفته و زباله ‌های سطحی آب را جمع کرده و پس از فیلتر آب به استخر برمی ‌گردد) یا پمپ استخر متصل می ‌کنند و بدون استفاده از دست، جارو در کف استخر حرکت کرده و آن را تمیز می ‌کند.
  • مدل اتوماتیک : همانطور که از اسمش پیداست بدون نیاز به شخص تمام دیوارها و کف استخر را به صورت کامل تمیز می کند.

فیلتراسیون :

در درون استخرها از انواع مختلف فیلترها برای نظافت استخر استفاده می شود که معمولا باید روزانه 8 ساعت کار کنند. از معروف ترین این فیلترها می توان به فیلتر شنی اشاره داشت که کار آن تصفیه فیزیکی آب و گرفتن ذرات معلق از آب می باشد. این نوع فیلتر را می ‌توان در حالت ‌های مختلفی مانند فیلتر، بک واش، شستشو و تخلیه قرار داد تا آب را تصفیه کند.

نظافت استخر با مواد شیمیایی و آزمایش PH:

بسیار مهم است که آب استخر را به طور مرتب از نظر تمیزی، PH و میزان مواد شیمیایی داخل آب آزمایش کنید. برای اطمینان از تمیز بودن استخر این کار باید سه بار در هفته انجام شود.

آب و هوا و همچنین تعداد دفعات استفاده از استخر بر سطح مواد شیمیایی موثر می باشد. باید این نکته را بدانید که PH مناسب برای استخر 7.2 الی 7.6 می باشد . در صورتی که این مقدار در استخر کم و زیاد بود باید از مواد افزاینده و کاهنده PH  در آب استخر استفاده کنید.

استفاده از کلر :

از متداول ترین روش ها برای نظافت استخر استفاده از کلر می باشد که معمولا از قرض آن در آب استخر استفاده می شود با انداختن آن به داخل استخر کم کم در آب حل گردیده و شروع به ضدعفونی کردن آب و از بین بردن باکتری ها می کند. همچنین می توان آنها را در توری های استخر و یا شناورهایی که در استخر قرار دارند استفاده کرد.

در تمیز کردن آب استخر با کلر به این نکته توجه کنید که برخی از آلودگی ‌های داخل آب استخر مانند: روغن، اسپری مو، لوسیون بدن و مواد شیرین کلر اضافه شده به آب را دچار مشکل می کند و از اثر آن بر تمیز شدن آب جلوگیری می ‌کنند. در این مورد باید از مواد شوک دهنده استفاده شود. شوک استخر آلودگی ‌ها را اکسید می ‌کند و کلر آزاد می ‌کند تا آب استخر شفاف‌ تر شود شایان ذکر می باشد که شوک هفتگی استخر جلبک ‌های موجود در آب را هم از بین می ‌برد.

امیدوار هستیم با استفاده از مطالب ارائه شده در این مقاله بتوانید در نگهداری و نظافت استخر خود پیشرفت چشمگیری حاصل کنید. در صورت نیاز به مشاوره درخصوص نظافت استخر، نظافت منزل و نظافت محیط کار خود می توانید از امکانات شرکت خدمات نظافتی آبانوین کو بهره مند شوید. شرکت خدمات نظافتی آبا نوین کو آماده ارسال نظافتچی ماهر در سراسر شهر و در کمترین زمان می باشد همچنین مشاورین مجرب ما می توانند به سوالات شما درخصوص موارد مختلف نظافتی پاسخ دهند. برای رزرو و درخواست نظافتچی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-22839452 / 021-44297907 / 02177728846 / 021-33335770

 

 

 

 

 

 

 

نظرات و دیدگاه ها

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟