برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

مراقبت و نگهداری سالمند

امتیاز دهید post

در اینجا قصد داریم در ارتباط با مراقبت و نگهداری سالمند توضیحاتی را به شما ارائه دهیم که می توانیم به نکات کلیدی در این ارتباط اشاره ای داشته باشیم .در این مقاله سعی می نمائیم در ارتباط با حفاظت فیزیکی از فرد سالخودرده در منزل و همچنین مراقبت های روحی و روانی از او توسط پرستار سالمند توضیحاتی را ارائه دهیم که می تواند به شما که در این زمینه فعالیت می نمائید کمک نماید.

مراقبت و نگهداری سالمند به صورت فیزیکی

اولین چیزی که به ذهن شما می رسد محیط زندگی سالمند است به طوری که محیطی که ایشان در آن زندگی می نماید بایستی عاری ازهر گونه مخاطرات فیزیکی برای ایشان باشد به نحوی که در زمان استحمام ، استفاده از سرویس بهداشتی و … فضایی که سالمند در آنجا استراحت می نماید و یا جایی که او علاقه مند هست آشپزی نماید مخاطره فیزیکی برای ایشان نداشته باشد ؛

سرویس های بهداشتی مناسب فرد سالخورده

همه ما می دانیم که افراد سالخورده برای استفاده از سرویس های بهداشتی دچار مشکل هستند به نحوی که برخی از آنها می بایستی حتما از سرویس های بهداشتی فرنگی استفاده نمایند همچنین برای استحمام سالمند حتما نیاز به کمک پرستار سالمند دارند. می توانیم در این ارتباط نکات ایمنی را رعایت نمائیم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد :

  • عدم استفاده از وان برای افراد سالخورده به دلیل آنکه نشتن در داخل وان برای اکثر سالمندان خطرناک است و امکان سر خوردن آنها وجود دارد و دچار خفگی نیز شوند.
  • عدم استفاده از دمپایی های لغزنده در محیط های سرویس های بهداشتی به نحوی که این پاپوش ها به نحوی انتخاب شوند که از سر خوردن افراد جلوگیری نمایند.
  • مراقبت و نگهداری سالمند در سرویس های بهداشتی به صورت فیزیکی به صورت کلی به همراهی با ایشان در این محیط نیازمند است که هر زمانی که می خواهند از این سرویس ها استفاده نمایند حدالمقدور توسط پرستار سالمند به ایشان کمک شود.

محیط استراحت فرد سالخورده چگونه باید باشد؟

اتاق خواب فرد سالخورده باید به گونه ای باشد که ایشان در این فضا احساس راحتی و آرامش بیشتری به نسبت بقیه فضاهای منزل داشته باشد و بتواند دسترسی های لازم را به موارد حساس داشته باشد شاید سالمند شما دچار بیماری باشد که نیاز است از قرص های خود در فواصل زمانی منظم استفاده نماید اگر پرستار سالمند نتواند آنها را در زمان مشخص به او بدهد باید این وسایل در اختیار او قرار داده شود و در اتاق خواب او گذاشته شود .

همچنین فضای فیزیکی اتاق خواب او می بایستی عاری از هر گونه جسم نوک تیز و برنده و خطرناک باشد ، حدالمکان باید از یک زنگ در اتاق او استفاده شود به طوری که در زمان های حساس بتواند مراقب خود را خبر نماید و از او درخواست کمک نماید پس شما می توانید این کار را انجام دهید با اجازه گرفتن از او می توانید در اتاق خواب او دوربین نصب کنید که شرایط ایشان را در هر لحظه بتوانید مشاهده نمائید.

شرایط محیط آشپزی برای حضور سالمند

محیط آشپزخانه باید به گونه ای باشد که برای مراقبت و نگهداری سالمند در منزل مشکل ساز نباشد سالمندان علاقه ای وافر به این دارند که خودشان کارهای شخصی را انجام دهند فقط شما به عنوان پرستار سالمند باید حواستان به همه چیز باشد، از گازهای رو میزی که با شعله کار نمی کنند استفاده نمائید اجسام برنده را در محیط هایی قرار دهید که دست فرد سالخورده به آنها برسد و همچنین به راحتی بتواند از آنها استفاده نماید .

تجهیزات الکترونیکی را در قسمت هایی قرار دهید که امکان برق گرفتگی به حداقل برسد و همچنین در زمان هایی مشخص بتوانید این تجهیزات را جا به جا کنید در کنار سینک ظرفشویی نباشند و امکان اتصال با اب برای آنها صفر باشد.

مراقبت های روحی و روانی از فرد مسن

افراد سالخورده نیاز های بیشتری به مراقبت های روحی و روانی توسط پرستار سالمند و فردی که از آنها مراقبت می نمایند را دارند به طوری که شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی این امر را محقق نمائید که عبارتند از : پرستار یا شخصی که از سالمند مراقبت می کند آشنایی با علم روانشناسی ، طرز برخورد با سالمند ، آشنایی با علایق سالمند ، فیلم و سریال ، تفریح ، ورزش و … را داشته باشد ما می توانیم این موضوع را به شما تضمین دهیم که در شرکت خدماتی آبانوین  تمامی این نکات مد نظر قرار داده می شود .

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟