برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

تمیز کردن کفش سفید

امتیاز دهید post

اگر کفش‌های سفید شما مثل روز اول تمیز نیستند و شما در فکر خریدن کفش‌های نو هستید، بهتر است قبل از هزینه‌کردن و خریدن کفش‌های جدید، نگاهی به راهکارهای این مقاله برای تمیز کردن کفش سفید بیندازید. با صرف کمی وقت و حوصله، کفش‌های شما در تمیزی و سفیدی دست‌کمی از کفش‌های نو نخواهند داشت.

چطور کفش‌های سفید را تمیز کنیم؟

برای‌اینکه کمتر درگیر چندوچون تمیز کردن و شستن شوید، قبل از‌ هر چیز بهتر است مراقب باشید کفش‌هایتان کثیف نشوند! سعی کنید قبل از پوشیدن کفش‌های سفید برای اولین بار، مقداری محلول ضدلک و ضدآب را روی آنها اسپری کنید. مهم نیست که قصد دارید کجا بروید یا وضعیت هوا چگونه است؛ تا چند هفته بعد از اولین استفاده، برای تمیزماندن کفش‌هایتان از اسپری ضدلک استفاده کنید.

نکته کلیدی دیگری که باید رعایت کنید این است که نگذارید لکه‌ها کهنه شوند. شاید این کار کمی خسته‌کننده باشد اما تمیز کردن سریع لکه‌ها کمکی بزرگ به تمیزماندن کفش سفید خواهد کرد. بهتر است، به‌محض کثیف‌شدن کفش‌ها، با یک دستمال مناسب آنها را پاک کنید. اگر لکه‌ها را سریع تمیز نکنید، به عمق پارچه کفش نفوذ می‌کنند و برای تمیز کردن آنها در آینده، باید وقت و انرژی بیشتری صرف کنید

آیا استفاده از مایع سفیدکننده برای تمیز کردن کفش سفید مناسب است؟

پاسخ این سؤال مثبت است.در صورت استفاده از سفیدکننده برای تمیز کردن کفش سفید باید آن را رقیق کنید. میزان سفیدکننده‌ای که باید برای تمیز کردن کفش سفید استفاده کنید بسته به جنس کفش متفاوت است. اکثر راهنماهای نگهداری از کفش توصیه می‌کنند که نسبت سفیدکننده به آب باید یک به پنج باشد. در صورت زیاده‌روی در استفاده از سفیدکننده، احتمال زردشدن کفش بیشتر می‌شود.

سفیدکننده‌های خانگی (سدیم هیدروکسید) خورنده و سمی محسوب نمی‌شوند، اما ممکن است تماس با آن‌ها موجب آسیب به چشم، ریه‌ها، دهان و پوست شود. پس حتما هنگام استفاده از سفیدکننده‌ها نکات ایمنی را رعایت کنید. از سفیدکننده در فضای باز و دارای تهویه مناسب استفاده کنید. احتیاط کنید که سفیدکننده با چشم‌ها و پوست تماس نداشته باشد.

برای تمیز کردن کتانی‌های سفید با سفیدکننده، به آب، ظرف مناسب، مایع سفیدکننده، مسواک و پنجره یا وسیله تهویه مناسب نیاز دارید. در فضای باز مقدار کمی سفیدکننده را با حداقل پنج‌برابر آب مخلوط کنید. مسواک خود را به محلول رقیق‌شده آغشته کنید و، به‌کمک مسواک، روی کفش را با ملایمت تمیز کنید. بعد از اتمام کار، کفش‌ها را با آب گرم آب‌کشی کنید و اجازه دهید کفش‌ها به‌مدت چند ساعت در هوای آزاد بمانند و خشک شوند.

نحوه تمیز کردن کتانی سفید با خمیردندان

اشتباه نخواندید! خمیردندان فقط مخصوص سفید کردن دندان نیست و می‌توانید از آن به‌عنوان یک راهکار مؤثر برای تمیزکردن کفش‌های سفید استفاده کنید. برای تمیز کردن کفش‌های سفید، از خمیردندان بدون رنگ استفاده کنید، زیرا خمیردندان‌های رنگی لکه‌ای جدید بر لکه‌های کفش اضافه خواهند کرد. نکته مثبت استفاده از خمیردندان این است که شما می‌دانید این راهکار، برخلاف استفاده از سفیدکننده، تهاجمی نیست و احتمال آسیب به کفش‌های شما در این روش حدودا صفر است. درهرصورت، کفش‌هایتان از دهان و دندان‌هایتان مقاوم‌ترند.

برای شست‌وشوی کفش و کتانی‌های سفید با خمیردندان، از خمیردندان غیرژلی سفید و مسواک استفاده کنید. با حرکات دایره‌وار خمیردندان را روی لکه‌های کفش بمالید. بعد از گذشت 10 دقیقه، به‌کمک یک حوله مرطوب، سطح کفش را پاک کنید و در صورت نیاز این کار را چند بار دیگر تکرار کنید.

نحوه تمیز کردن کفش سفید در زمستان

پوشیدن کفش‌هایی به‌رنگ برف و قدم‌زدن روی برف‌های زمستانی، به‌خودی‌خود، تمیزی کفش‌های شما را تهدید نمی‌کند. اما نکته‌ای که شاید فراموش کرده‌اید این است که، در بسیاری از شهرها، برای کمک به ذوب‌شدن سریع‌تر برف‌ها، مسیرهای رفت‌و‌آمد را نمک‌پاشی می‌کنند. به احتمال زیاد، می‌دانید که لکه و شوره نمک یکی از بدشکل‌ترین لکه‌هاست. اگر کفشتان به لکه نمک دچار شد، می‌توانید به‌کمک تکه‌ای پارچه آغشته به مخلوط سرکه سفید و آب، لکه‌ها را پاک کنید.

نکات تکمیلی

استفاده از آب ممکن است به کفش‌های جیر آسیب برساند. برای گرفتن رطوبت کفش‌های جیر، از دستمال نرم یا حوله کاغذی استفاده کنید. برای تمیز کردن کفش جیر و پاک کردن لکه‌های خشک ازروی آن، از مدادپاک‌کن استفاده کنید. لکه‌های مقاوم را با کمک سرکه سفید پاک کنید. بعد از خشک‌شدن کفش، به‌کمک برس مخصوص کفش جیر، روی کفش را برس بکشید تا بافت پارچه کفش به حالت اول برگردد.

برای پاک کردن لکه‌های زردرنگ ازروی کفش سفید، می‌توانید از الکل یا آب‌اکسیژنه استفاده کنید. اگر لکه‌های زرد مقاوم هستند، مقداری رنگ‌بر را با آب مخلوط کنید و به‌مدت چند دقیقه روی لکه قرار دهید و سپس، به‌کمک پارچه، کفش را پاک کنید.

برای پاک کردن لکه‌های زرد ایجادشده در زیره کفش، روی لکه‌ها خمیردندان سفید بمالید.

گاهی شستن کفش‌ سفید با آب گرم باعث تغییر رنگ آن می‌شود. این تغییر رنگ طبیعی است و بعد از خشک‌شدن کفش برطرف می‌شود.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟