برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

تمیز کردن سرویس بهداشتی

امتیاز دهید post

با انجام یک برنامه ریزی درست و دقیق می توانید از پس همه کارها بر بیایید و به موقع و به درستی خانه خود را تمیز و مرتب کنید. یکی از بخش هایی که تمیز کردن آن ممکن است سخت به نظر برسد سرویس بهداشتی است. سرویس بهداشتی از فضاهایی در خانه است که تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آن علاوه بر اینکه خیلی مهم است برای سلامت خانواده هم مهم است.

رسیدگی به شیر آلات

در ابتدا تمام شیر آلات سرویس بهداشتی را چک کنید و اگر نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند این کار را انجام دهید. به عنوان مثال اگر شیر آلات چکه می کنند ممکن است واشر آن نیاز به تعویض داشته باشد و یا کار از تعویض واشر گذشته و نیاز به تعویض کل آن باشد. همچنین وقت آن است تا شیرآلات قدیمی که ظاهر قشنگی ندارند را نیز عوض کنید چون با تمیز کردن زیاد هم هنوز کثیف به نظر می رسند!

تمیز کردن سرویس بهداشتی

تمیز کردن سرویس بهداشتی از مهمترین و شاید سخت ترین کارهایی است که در خانه تکانی انجام می شود. برای تمیز کردن آن از فرچه و یا اسفنج استفاده کنید. حواس تان به پوست دست تان هم باشد و قبل از هر کاری دستکش مناسب به دست کنید. در ابتدا با آب داغ و اسفنج سطوح مختلف را تمیز کنید. سپس ماده شوینده مخصوص را در کناره های کاسه توالت و داخل آن بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با فرچه مناسب آن را تمیز کنید و بعد با آب بشویید. آن را خشک کنید و با ماده ضد عفونی کننده و به کمک دستمال آن را ضد عفونی کنید.

برق انداختن شیر آلات

برای برق انداختن شیر آلات و گاک کردن رسوبات حتما از مواد مخصوص برای این کار استفاده کنید چون موادی مانند سفید کننده ها باعث می شوند شیر آلات مانند گذشته برق نزنند و کدر شوند. سرکه سفید و لیمو ترش هم از مواد طبیعی هستند که برای این کار مناسب اند. یک برش لیمو را روی شیر آلات بکشید و بگذارید ده دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. برای استفاده از سرکه، یک دستمال نرم را به آن آغشته کنید و روی لکه ها بکشید و به آن هم ده دقیقه زمان دهید و بعد با آب گرم بشویید.

تمیز کردن آینه و شیشه

در تمیز کردن سرویس بهداشتی برای تمیز کردن کف سرویس بهداشتی از سفید کننده استفاده کنید. ترکیب جوش شیرین، آب داغ و پودر صابون هم برای کار گزینه بسیار خوبی است و کمک می‌کند سطح براق و تمیزی داشته باشید. برای تمیز کردن کاشی و کف از برس های با پرزهای نازک و زبر استفاده کنید تا تمام آلودگی ها از بین بروند. ممکن است بعضی از لکه ها پاک نشوند، برای این کار مایع تمیز کننده را روی سطح بریزید و اجازه دهید یک روز بماند و کار خودش را انجام دهد.

برای تمیز کردن دیوارها از ترکیب آب گرم و سرکه استفاده کنید. حواس تان را جمع کنید تا اندازه آب گرم  4 برابر سرکه باشد.  پاک کننده سطوح کاشی و سرامیک هم گزینه ایده آلی است. آن ر اروی دیوار اسپری کرده و با دستمال پاک و تمیز کنید.

تمیز کردن آینه و شیشه

اسپری های شیشه پاک کن برای این کار بسیار خوب هستند اما بیشتر آن را برق می اندازند. اگر شیشه و یا آینه سرویس بهداشتی تان زیاد کثیف است ابتدا آن را با مخلوط آب و صابون تمیز و پاک کنید و سپس با شیشه پاک کن برق بیاندازید.

بهتر است آب گرم را با شوینده های پودری ضد خش مخلوط کنید چون در حالی که این مواد برای تمیز کردن آینه و شیشه گزینه بسیار عالی هستند و کثیفی ها را پاک می کنند، سطح آن ها را خش دار نمی کنند. بعد از تمیز کردن سطح مورد نظر را با دستمال پارچه ای نرم خشک کنید.

در تمیز کردن سرویس بهداشتی اگر می خواهید از مواد طبیعی استفاده کنید، ترکیب سرکه و آب برای این کار مناسب است. سطح مورد نظرتان را با این مخلوط تمیز کرده و سپس با یک دستمال پارچه‌ای و بدون پرز خشک کنید.

شیشه پاک کن را بعد از آن که مراحل بالا را انجام دادید، استفاده کنید و سطح مورد نظر را با یک دستمال نرم و بدون پرز و یا روزنامه برق بیاندازید. شیشه‌ پاک کن باعث می شود لکه‌ها و گرد و خاک به سادگی از روی سطح شیشه جدا شوند و همانند سپر برای شیشه و آینه است.

تمیز کردن روشویی و سینک

قبل از آن که شروع به تمیز کردن سینک کنید، دقت کنید تا ماده تمیز کننده ای را که انتخاب می کنید مناسب سینک شما باشد. برای شروع، تمیز کننده ی مورد نظر را روی سطح سینک اسپری کنید و چند دقیقه زمان دهید تا کثیفی ها و آلودگی ها از بین بروند. سپس به کمک اسفنج و استفاده از نیروی دست تان سینک را تمیز کنید و بعد آن را با آب گرم بشویید و با دستمال پارچه ای و تمیز خشک کنید.

برای لکه هایی که سمج هستند و به راحتی پاک و تمیز نمی شوند از یک فرچه مناسب کمک بگیرید و به جنگ لکه ها بروید.

نظافت منزل از جمله کارهایی است که دشوار به نظر می آید. برای سهل کردن این امر می توانید از نیروهای ماهر و باتجربه شرکت نظافتی آبانوین استفاده کنید تا محیطی تمیز و مرتب داشته باشد .

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟