برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

اصول نظافت راه پله

نظافت راه پله
5/5 - (2 امتیاز)

نظافت راه پله

نظافت راه پله، مشاعات و پارکینگ ها چه در ساختمان های مسکونی و چه در ساختمان های اداری معمولا نادیده گرفته می شوند و اهمیت زیادی به نظافت این مکان ها داده نمی شود در صورتی که دائما باید به آن ها رسیدگی کرد چون در  این محل ها رفت و آمد و تردد بسیار زیاد است.

این محل ها از این نظر اهمیت زیادی دارند که به هنگام ورود به ساختمان ابتدا با این قسمت ها روبرو می شویم.

بنابراین عدم توجه و رسیدگی به این قسمت ها علاوه بر اینکه باعث کثیفی محیط می شود، چهره ای زشت را برای محیط ساختمان به وجود می آورند.

نظافت راه پله ها را معمولا هر دو هفته یکبار انجام می دهند و معمولا نظافتچی های آقا در اموری مثل نظافت راه پله و مشاعات عملکرد بهتری دارند.

نظافت راه پله شامل چه قسمت هایی می شود ؟

  • محوطه و راهرو
  • پارکینگ و حیاط
  • آسانسور و درب آن
  • تمیز کردن کلید و پریز
  • شیشه های پنجره ها
  • نظافت سطل ها و شوتینگ زباله
  • جارو کردن کف زمین در تمامی طبقات
  • گرد گیری راه پله ها وطبفات
  • واکس زدن و پولیش کردن کف زمین
  • پولیش کردن درب و دستگیره های درب

نحوه نظافت راه پله، پارکینگ، آسانسور و …

نکته مهم در نظافت راه پله و آسانسور و پارکینگ این است که ابتدا باید پارکینگ و حیاط شسته و آبگیری شوند در غیر این صورت با تردد ساکنین ساختمان از پارکینگ به راه پله ها و آسانسور باعث می شود خیسی و کثیفی پارکینگ به وسیله ساکنین وارد راه رو و آسانسور بشود. از نظر زمانی تمیز کردن پارکینگ هم طولانی تر است و همچنین سخت ترین قسمت نیز می باشد.

نظافت پارکینگ زمانی بیشتری را از ما می گیرد چون پاک کردن لکه های ناشی از روغن خودرو زمان بر هستند و بعد از پاک کردن لکه ها باید کف پارکینگ را با آب شست.

نظافت حیاط  با جارو کردن کف شروع می شود پس باید شروع به گرد گیری کرد. منتقل کردن زباله ها به بیرون از حیاط نیز بر عهده نظافتچی می باشد و در نهایت نیز با ید کل حیاط را با شلنگ آب بشوید.

در ساختمان های مسکونی و اداری آسانسور ها هر لحظه در حال پر و خالی شدن هستند پس باید به تمیز کردن مرتب و به موقع آن توجه کرد. رطوبت ناشی از بارش برف و رفت آمد های زیاد آلودگی های بسیاری را با خود به همراه دارد پس باید آسانسور ها زود به زود ضد عفونی گردد تا موجب انتقال بیماری بین ساکنین نشود. نظافتچی در این محل باید داخل کابین، دستگیره، دکمه های آسانسور، لکه های روی آینه و درنهایت درب آسانسور را تمیز گند و آلودگی ها را از بین ببرد. نظافت آسانسور یکی از مهمترین قسمت های نظافت راه پله می باشد. به دلیل اینکه نظافت راه پله به واسطه آن ارزیابی می شود. برای نظافت آسانسور ابتدا باید قسمت های براق و درخشان آسانسور را که بیشتر در دید هستند تمیز کنید که به وسیله یک دستمال مرطوب و یک شوینده ساده مانند تاید می توانید این کار را انجام دهید .

نظافتچی باید از بالاترین قسمت پله ها شروع به جارو کشیدن و تمیز کردن بکند تا جلوی ورودی هر واحد در هر طبقه و سپس شروع به تمیز کردن کلید ها و پریز ها کند.نظافت و تمیز کردن گلدان ها و جا کفشی ها جزء دیگر وظایف نظافتچی می باشد اگر شیشه خورده نیز کف راهرو در اثر شکستگی  پنجره ها ریخته شده باشد جمع آوری و بیرون انداختن و مرتب کردن آنها بر عهده نظافتچی می باشد. باید توجه داشت که برای پاک کردن لکه های روی پله ها از مواد شوینده مناسب استفاده کرد که باعث آسیب به پله ها نشود و در نهایت با استفاده از تی یا یک پارچه تمیز باید رطوبت پله ها را خشک کرد. برای تمیز کردن نرده ها بهتر است از دستمال نمدار استفاده کرد.

برای نظافت شیشه  به وسیله اسپره کردن شیشه پاک کن بر روی شیشه و اقدام به تمیز کردن آن و خشک کردن آن توسط یک دستمال خشک خواهید کرد. در صورتی که شیشه های نظافت شونده رنگی باشند و یا دارای لک های رنگ و یا سایر ضایعات بر روی خود باشند شما می توانید به وسیله تیغ پاک کننده این ضایعات را تمیز کرده و سپس اقدام به نظافت شیشه نمایید، برای لکه رنگ های قدیمی می توانید از استون نیز استفاده کنید .

عوامل موثر در قیمت نظافت راه پله

  • تعداد طبقات و تعداد واحد ها
  • تعداد پارکینگ و حیاط
  • نظافت پشت بام و …

شرکت خدمات نظافتی

باید به عرضتان برسانیم که شرکت خدمات نظافتی آبانوین کو مفتخر به داشتن تیمی حرفه ای در زمینه نظافت می باشد.

کارشناسان ما در شرکت خدمات نظافتی آبانوین کو آماده پاسخگویی به شما عزیزان و ارائه مشاوره می باشند.

نظافتچی های ما دارای تجربه بالا و تخصص و مهارت کافی در زمینه نظافت هستند و می توانند در کمترین زمان ممکن بالاترین میزان رضایت را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورند.

دستمزد نظافتچی

درخصوص دستمزد باید به عرضتان برسانیم که برای 4 ساعت نظافت، 150 هزار تومان و برای 8 ساعت نظافت، 250 هزار تومان دستمزد نظافتچی می باشد.

رزرو و درخواست نظافتچی

برای رزرو و درخواست نظافتچی شما می توانید با شماره های تماس ما با مشاورین شرکت خدمات نظافتی آبانوین کو در ارتباط باشید.

شماره های تماس : 66122218-021 / 33335770-021 / 44297907-021 / 77728846-021 / 88267648-021 / 22839452-021

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟