برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

آموزش چگونگی پولیش پارکت

پولیش پارکت
امتیاز دهید post

امروزه پارکت کلمه ای آشنا در میان افراد جامعه بخصوص خانم های خانه دار می باشد که توجه بسیار زیادی زیبایی منزل خود دارند به همین منظور با افزایش میزان استفاده از پارکت نحوه نظافت آن و همچنین پولیش کردن آن از موضوعاتی می باشد که مورد توجه مصرف کنندگان می باشد.

شاید برای شما که از پارکت برای کف منزل خود استفاده می کنید پیش آمده باشد که با نظافت مداوم یکسر از لکه ها هستند که پاک نمی شوند مانند لکه های به جا مانده از کشیده شدن وسایل. باید به عرضتان برسانیم که جابه جایی مداوم وسایل در منزل، رفت و آمد های مکرر، جابه جایی مبلمان و … باعث آسیب و خراشیدگی برسطح پارکت می شود که به هیچ عنوان با نظافت و پاک کردن با دستمال از بین نمی روند. خط و خش های موجود بر سطح پارکت زیبایی های آن را می گیرد و ممکن است شما را به سمت تعویض پارکت سوق دهد که خب به طبع شما باید برای خرید و تعویض پارکت هزینه پرداخت کنید. امروز با توجه به شرایط اقتصادی مردم تعویض پارکت ها کار عقلانی به نظر نمی رسد. پیشنهاد ما به شما پولیش کردن پارکت ها می باشد.

نوع پارکت را مشخص کنید:

از مهمترین کارها قبل از پولیش کردن، تعیین نوع پارکت شما می باشد اگر سطح محافظی که بر روی پارکت شما وجود دارد از نوع وارتان باشد استفاده از پولیش پارکت مقدور می باشد اما اگر ماهیت و جنس این سطح از روغن تانگ باشد باید از واکس به جای پولیش استفاده نمایید. استفاده نادرست از موادی که کار پولیش را انجام می دهند، ممکن است موجب تغییر رنگ پارکت شما می شود پس حتما با کمک پولیش کار پارکت ابتدا نوع پارکت را مشخص کنید.

وسایل مورد نیاز برای پولیش پارکت کف منزل :

از جمله ی وسایلی که برای انجام پولیش مورد استفاده قرار می گیرد می توان به جارو و خاک انداز، محلول های مخصوص شستن کفپوش های چوبی، پارچه یا حوله، زمین شوی از جنس اسفنج و پولیش چوب اشاره کرد.

در انتخاب مواد پولیش و همچنین شوینده ها دقت فراوانی داشته باشید. برخی از مواد مصرفی در انجام این فرآیند هستند که در عین پاک کردن آلودگی ها از سطح کف پوش ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به پارکت وارد آورند.

نحوه پولیش کردن کف :

قبل از پولیش کردن باید گرد و خاک ها را از روی سطح پارکت پاک کنید سعی کنید این کار را روزانه انجام دهید. بهترین وسیله هم برای این کار استفاده از یک تکه پارچه تمیز می باشد. توجه داشته باشید که پارکت ها را خیس نکنید چون آب آسیب بسیار زیادی را به پارکت وارد می کند اگر می خواهید کف را تی بزنید سعی کنید در ابتدای هر فصل این کار را انجام دهید یعنی 4 بار در سال کف را تی بکشید. اگر از مواد شوینده برای نظافت آلودگی های پارکت استفاده می کنید بهتر است مواد شوینده را به میزان بسیار کم بر روی کف اسپری کنید و از ریختن این مواد شوینده به میزان زیاد بر روی سطح جدا خودداری فرمایید. در انتها نیز باید با دقت فراوان سطح پارکت را با استفاده از دستمالی تمیز خشک نمایید .

حالا پارکت شما آماده پولیش می باشد در این مرحله باید اول از همه نوع رنگ و روغن مناسب پارکت خود را پیدا کنید. اگر رنگ پارکت و نوع آن را دقیق نمی دانید ریسک نکنید و قسمتی از پارکت که جای دید نمی باشد را با چاقو خراش دهید و از آن نمونه برای پیدا کردن رنگ پولیش مناسب استفاده کنید. در صورت وجود لکه در لایه پرداختی و نبود ماده ای خراشیده شده، پرداخت کفپوش با رنگ نافذ انجام شده است. برای چنین سطوحی استفاده از واکس به جای پولیش توصیه می شود. اگر کفپوش یا پارکت با رنگ و روغن انجام شده باشد استفاده از پولیش جایز می باشد.

پولیش پارکت را از گوشه ای از اتاق آغاز کنید که به در خروجی اتاق نزدیک تر باشد سپس پولیش را به صورت S شکل بر روی زمین بریزید و با استفاده از زمین شوی در جهتی که در رگه های چوب وجود دارد به جلو و عقب حرکت دهید تا کامل بر روی سطح پخش شود. پولیش کردن علاوه بر از بین بردن و کم رنگ کردن خط و خش های کف، تاثیر به سزایی در براق کردن پارکت ها دارد.

شرکت خدمات نظافتی

امیدوار هستیم مقاله ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. شرکت خدمات نظافتی آبانوین کو علاوه بر افرایش سطح آگاهی عزیزان، آماده ارسال نظافتچی برای منزل شما می باشد. شرکت آبانوین کو متشکل از کارشناسان مجرب و نظافتچی های ماهر می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. جهت رزرو و درخواست نظافتچی برای منزل یا محل کار خود می توانید با شماره های شرکت آبانوین کو تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس : 88267648-021 / 44297907-021 / 33335770-021 / 77728846-021

 

 

 

 

 

 

 

نظرات و دیدگاه ها

One Response

  1. با تشکر از مطالب مفید و جالبتون. شما شستشوی نمای ساختمان و آپارتمان ها هم انجام میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟