برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

تمیز کردن گل و گیاهان آپارتمانی

امتیاز دهید post

می‌دانید که حتی گیاهان آپارتمانی هم به صورت دوره ای نیاز به تمیز شدن اساسی دارند؟ از ترفند های زیر استفاده کنید تا گیاهانی تمیز، تازه و عاری از هرگونه گرد و غبار داشته باشید.

بهار اوج کار و فعالیت است و خیلی جاها هم هستند که باید در این فصل تمیز شوند. خیلی از ما غیر از آب دادن کاری برای گل ها و گیاهان خانگی نمی کنیم، اصلا خبر دارید که این گیاهان هم نیاز به پاکسازی و تمیز شدن دارند؟ تمیز کردن دوره ای گیاهان، سود زیادی برای آنها به دنبال دارد و چند دقیقه ای بیشتر هم وقت‌تان را نخواهد گرفت. با تمیز نکردن گل و گیاه، خطر آفت زدگی و جمع شدن حشرات بیشتر می‌شود که می تواند منجر به مرگ گیاه شود. از ترفندهای زیر برای تمیزکردن اساسی گیاهانتان استفاده کنید.

از شر برگ های خشک و  مرده خلاص شوید

هرچند مدت یک بار برگ های مرده را که تنفس گیاه را دچار مشکل می کنند کنار بزنید. ساقه های مرده را هم قطع کنید. برای گیاهانی مثل سرخس باید ساقه را از همان نقطه رویش از خاک قطع کنید. جدا کردن گلهای مرده به منظور بازشدن فضا برای رشد گل های تازه را هم فراموش نکنید.

تمیز کردن گیاهان کوچک

برای تمیز کردن گیاهان کوچک، آنها را وارونه کنید و دستتان را روی خاک قرار دهید که نریزد. آنها را زیر آب ولرم بگیرید و کمی حرکت دهید تا همه‌ی قسمت های آنها به خوبی شسته شوند. قبل از اینکه آنها را سرجایشان برگردانید، اجازه بدهید کمی بیرون بمنند تا خشک شوند.

تمیز کردن گیاهان بزرگ

گیاهان بزرگی از خانواده نخل را می توانید در حمام تمیز کنید. حتما از آب ولرم استفاده کنید تا برگ های گیاه صدمه نبینند. وقتی کارتان تمام شد گلدان ها را بیرون بگذارید تا خشک شوند. با یک پارچه مرطوب نیز می توانید برگ ها را به خوبی تمیز کنید. موقع تمیز کردن هر برگ حتما با دست‌تان آنها را نگه دارید تا از شکستن و آسیب برگ جلوگیری کنید.

تمیز کردن گیاهان کرک دار

اگر گیاهانی با برگ های کرک دار دارید، با یک مسواک نرم آنها را تمیز کنید. از ته برگ شروع کنید و به نوک آن برسید تا جایی که اثری از گرد و غبار و آلودگی روی آنها باقی نماند.

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟