برای تماس کافیست روی شعبه مورد نظر کلیک نمایید . تمام شعب شرکت 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

آموزش شستشوی لباس نوزاد

شستشوی لباس نوزاد
امتیاز دهید post

آشنایی با نحوه شستشو لباس نوزاد

برای شستشو لباس نوزادان باید خیلی به کیفیت مواد شوینده مورد استفاده توجه کنیم پوست نوزاد به واسطه لطافت و حساسیت بالا، بسیار به مواد شوینده نامناسب واکنش نشان می دهد.

بهترین مواد شوینده، موادی هستند که بوی زیادی نداشته باشند و موجب تحریک پوست نوزاد نشوند. بسیاری از افراد هستند که به جای استفاده از مواد شوینده صنعتی و به اصطلاح فروشگاهی از مواد شوینده خانگی استفاده می کنند.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کرد این می باشد که حتما لباس های نوزاد را جدا از لباس های بقیه اعضای خانواده شستشو دهید. گاه دیده شده است که همه ی لباس ها با هم در ماشین لباس شویی قرار می گیرند. لباس های دیگر افراد خانواده ممکن است به مواد شیمیایی و آلودگی های مختلف آغشته باشد که احتمال بیماری یا حساسیت های پوستی را برای نوزاد به دنبال خواهد داشت.

اگر لباسی نو و جدید برای نوزاد خود خریداری کردید حتما از نحوه شستشو درست آن آگاهی پیدا کنید و نیز بعد از خرید و قبل از پوشیدن حتما یکبار لباس را بشویید. فضای داخل فروشگاه ها به انواع بیماری ها ممکن است آلوده باشد. فروشندگان به هنگام مرتب کردن لباس های داخل قفسه ها مرتبا دستهایشان در تماس با لباس ها می باشد.

از بین بردن لکه لباس نوزاد

در صورت به وجود آمدن لکه بر روی لباس نوزاد بهترین کار این است که ابتدا لکه ها را پاک کنید البته با استفاده از آب سرد. با آب سرد می توان بسیاری از لکه ها را پاک کرد یا حداقل کمرنگشان کرد. اگر نتیجه مورد نظر حاصل نشد باید از مواد شوینده و لکه بر های مناسب استفاده کنید.

نکته طلایی که باید به عرضتان برسانیم استفاده از لباس های بدون حساسیت می باشد. بعضی از لباس های نوزادان هستند که دارای جنس و کیفیت خاصی می باشند و به عبارت ساده تر از الیافی ساخته شده اند که با پوست نوزاد سازگاری بالایی دارد و به هنگام شستشو هیچ گونه مواد شیمیایی را به خود جذب نمی کند. استفاده از این لباس ها بسیار پیشنهاد می شود چون در کنار سادگی و حفظ سلامت پوست نوزادان کمک شایانی به مادران شاغل می کند.

شستشو لکه ادرار نوزاد

برای پاک کردن لکه مدفوع باید از پاک کننده های آنزیمی استفاده کنید. البته وقتی کودک هنوز غذا نمی‌خورد، این لکه ها با آب و صابون مخصوص نوزاد به راحتی از بین خواهند رفت. اما بعد از شروع غذا خوردن، پاک کردن مدفوع کودک کمی مشکل خواهد شد. برای این کار باید ابتدا لباس را در آب خیس کنید و بعد پاک کننده آنزیم دار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید عمل کند. در این روش هم باید پاک کننده را کم استفاده کنید و لباس را چند بار آب بکشید.

شستشو لکه ادرار نوزاد

ممکن است لباس کودک با ادرار کثیف شود و لکه زرد رنگی بر روی لباسش بیافتد. بهترین کار این می باشد که سریع آن را با آب و صابون بشویید. اگر پاک نشد باید از پاک کننده های آمونیاکی استفاده کنید که بسیار موثر می باشد. پاک ‌کننده را با آب رقیق کنید و بعد از شستشو هم پارچه را چند بار آب بکشید تا باعث آسیب رساندن به پوست نوزاد نشود.

شستشو لکه مواد بهداشتی

ممکن است به هنگام استفاده از کرم های مختلف برای کودک مقداری از آن لباس نوزاد را لک کند که باید سریع مقداری نمک بر روی لکه بپاشید تا چربی کرم را از بین ببرد سپس با استفاده از آب و صابون به راحتی لکه پاک می شود.

بعضی از کرم ها و لوسین ها هم موجود هستند که چربی ندارند و با آب و صابون به راحتی پاک می شوند در صورت نتیجه ندادن باید از مایع ظرفشویی برای شستن لکه استفاده کنید.

شستشو لکه شیر

حتما قبل از خوردن شیر از پیشبند استفاده کنید. شیر مادر یا شیر خشک هر دو بر روی لباس لکه زرد رنگی ایجاد می کنند که باید با آب گرم و صابون سریع آن را بشویید. بعضی وقتا هم با استفاده از این روش لکه پاک نمی شود که در این صورت باید از پاک کننده های آنزیمی استفاده کنید. محلول رقیق آمونیاک و کمی نمک هم می تواند در پاک کردن لکه شیر لباس نوزاد مفید باشد.

 

 

 

 

 

نظرات و دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا سوالی دارید؟